Dag 25 - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 25 - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 25

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

12 Augustus 2017 | India, Angamāli

7:00 gaat het wekkertje. Alles komt weer tot leven en de laatste spullen worden ingepakt en we gaan voor de laatste keer aan het ontbijt. We bedanken ons vaste bediende en de kinderen overhandigen hem 1000 rupees voor zijn service. Dit had hij zeker verdiend. Als de horeca in Nederland de helft van zijn service-gerichtheid hadden, gingen we er een hoop op vooruit. Om 8:30 kwam Sanjith aan en werden de koffers ingeladen en gingen we via de Expressway naar Colombo. Een trip van 178 km die daar, ondanks dat de tolweg europese maatstaven kent, er ruim 3 uur over. Dit ligt er ook aan dat onze Sanjith niet harder durft dan 80km/u en ook nog eens een andere route aanhoudt dabn Google Maps. Jeroen heeft hem een paar keer proberen te overtuigen dat er andere routes zijn, maar die kent hij niet en pakt die dus ook niet. Maakt verder voor ons niets uit, we zijn ruim op tijd op het vliegveld. We maken onze laatste rupees op aan eten en gaan aan boord. Ondertussen verstrijkt de tijd en gebeurt er niet heel veel. Weer een vertraging van een uur. Maar dan gaat het vliegtuig taxiën. Op dat moment begint Fleur te huilen. Ze moet heel erg naar de WC. Jeroen vraagt de Steward of dat nog kan, maar dat is dus niet het geval. Het wordt voor Fleur ondraaglijk. Dan staat het vliegtuig stil. De steward komt eraan en haalt Fleur op voor de wc. We hebben nog nooit zo’n opgeluchte Fleur gezien. Ondertussen konden we meteen even vragen wat de reden van ‘Delay’ was. Het bleek dat er een dronken Indiër in de Business Class zat die zich niet kon gedragen en daarom uit het toestel is gezet. Nu duurt dat niet zo lang, maar wel de bagage die dan ook van boord moet. Uiteindelijk landen we om 16:15 in Cochin, India en nemen we de taxi naar het huis van Benny. Daar zetten we de koffers weg en drinken wat thee om vervolgens naar Tomy te gaan. Alleen de vrouwen zijn thuis. Tomy is druk met zijn winkel bezig en zal pas tegen 19:00 thuis zijn.
We eten vanavond bij Tomy en de kinderen willen graag weer bij Lidiya en Libiya slapen. Dat is geen probleem. Jeroen en Lilly gaan ’s avonds terug naar Benny om daar te slapen. Ook daar wordt weer nagepraat over Sri Lanka en tegen 00:30 liggen we op bed.