Dag 4 - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

22 Juli 2017 | India, Angamāli

Het is zaterdag. Benny is naar de shop en de kinderen zijn thuis en wij worden ergens tegen 10:00 wakker. Voor ons is het holiday. Zodra we aangekleed zijn worden we door Jincy goed verzorgd.De kids hadden aangegeven dat ze graag Puttu met banaan wilde hebben en dat werd dus geregeld. Lil maakt dit thuis ook weleens, maar de laatste tijd lukte dat niet zo goed. Het is rijstmeel met kokos dat in een cilinder wordt gestoomd en dan met van die kleine baby-banaantjes. Das pas smullen.
Na de kids weer helemaal klaar gemaakt hebben(wassen, tanden poetsen, haar kammen, aankleden, zonnebrand en anti-muggenspul) zijn we zo weer een uur verder. De lunch wordt vandaag verzorgd door Tomy en Lissy. We lopen daarom van Benny’s huis naar Tomy’s huis. Beyon gaat ook met ons mee, want Naina is naar de dansschool. Dat schijnt ze niet onverdienstelijk te doen en heeft al menig prijs in de wacht gesleept met haar 12 jaar.
Bij Tomy wordt hard gewerkt. Hij is bezig met zijn nieuwe winkel te verbouwen en in te richten en thuis is Lissy met 2 medewerkers de medicijnen, die ze verkopen, te maken en te verpakken. Dit verpakken lijkt onze kids ook wel iets en ze pakken beide hun taak goed op. Fleur gaat afwegen en Roos verpakt het in zakjes en zorgt dat het gesealed wordt. Zo is er in een rap tempo weer een weekvoorraad gemaakt. Inmiddels is Tomy terug en gaan we lunchen. Tomy moet na de lunch nog wat inkopen doen in Aluva. Dat ligt zo’n 30km van Kokkunnu. We besluiten de Two-Wheeler te nemen en Jeroen neemt het eerste stuk voor zijn rekening tot Angamaly. Daarna laat hij het maar over aan Tomy. Het verkeer is toch wel een dingetje. Er lijkt geen structuur in te zitten, maar het gaat allemaal, net, goed. In Aluva kopen we plastic zakjes en wat ingrediënten voor de medicijnen. In een zak van 28 kilo gaat alles tussen de benen op de scooter mee. Dat gaat dus prima. Inmiddels is het avond geworden en rijden we in het donker terug. Dat is ook een ervaring!!
Inmiddels zijn Lilly en de Kids weer naar Benny’s huis en ’s avonds eten we daar en gaan weer lekker slapen.