Dag 3 - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

21 Juli 2017 | India, Angamāli

Om 9:30 werden we wakker. Het ontbijt was beschikbaar tot 10:00. Dat was dus uit de veren en met een rush wassen en aankleden. De receptie belde al waar we bleven… Het tafeltje stond klaar en we konden aanschuiven. Kinderen aan de pannekoeken en smoothie en wij aan de appam met curry.
Na het ontbijt heeft het hotel een taxi geregeld naar Kokkunnu. De plek waar appan en amman, Benny en Jinsy, Tomy en Lissy wonen. Wij gingen nu naar Benny zijn huis. Daar zullen we onze slaapplaats hebben totdat we naar Sri Lanka afreizen.
Benny is de jongste en heeft als laatste zijn huis gebouwd. Het is meteen ook het grootste huis van de familie. We hebben een kamer ter beschikking waar we makkelijk met zijn vieren in kunnen verblijven met een eigen wc en badkamer. Voor de rust(van haar en ons) leggen we Fleur wel op een aparte kamer boven.
We worden hartelijk ontvangen door Benny, Jinsy en hun kinderen Naina(12) en Beyon(7). Zoals gebruikelijk in Kerala gaat dit gepaard met veel eten. Allerlei snacks en bananen komen op tafel. En dan te weten dat we een uur later aan een uitgebreide lunch gaan met rijst,kip, mango-curry, gebakken vis en salade. Het liefst hebben ze ook nog dat je 2 keer opschept. Wat de kinderen heerlijk vinden is dat ze hier met de handen mogen eten. Ten minste, de réchterhand. Want die linkse hand is voor andere ‘dingen’ bij de Indiers.
Wij gebruiken daarvoor toiletpapier en dat moesten we nog even halen. Jeroen pakt daarvoor de Two-Wheeler(scooter) en rijdt naar Mookanoor. Het nabij gelegen dorp waar iets van winkels zit wat dit verkoopt. Ook hadden ze daar badminton rackets. Dat vinden Fleur en Roos leuk en waarschijnlijk Naina en Beyon ook wel. Daarom deze maar 2 stuks meegenomen. In rupees kostte dit 195,= wat in Euro’s 3,20 is. Dat is nog eens een koopje.
Benny is teruggegaan naar de shop en die zien we vanavond weer.
Zo rond 16:00 is het tea-time. Dit is thee drinken met weer heel veel snacks. Ondertussen is ook heel het dorp geïnformeerd en alles en iedereen loopt erin en eruit om even naar Lil te komen kijken en even aan de kinderen te voelen. Dit is voor onze kids wel even onwennig. Verder is Jeroen als sahib(uitspreken als seippe)(blanke man) ook een bezienswaardigheid.
Tegen 21:00 komt Benny thuis en wordt er door iedereen gebadderd. Uiteindelijk gaan we om 22:00 aan tafel om het diner te nuttigen. Dat dit weer mee dan in overvloed is hoef ik niet meer nader toe te lichten. Uiteindelijk liggen we om 0:00 in bed.