Dag 12 zondag 30 juli 2023 - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 12 zondag 30 juli 2023 - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 12 zondag 30 juli 2023

Door: Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

30 Juli 2023 | Vietnam, Nha Trang

We hebben allemaal heerlijk geslapen, ondanks dat er wat lawaai buiten te horen is. Dit hindert ons niet. Het is tegen 8:30 en wij gaan ons klaar maken voor het ontbijt. Dat is op de 2e verdieping. Met de lift sta je meteen in het restaurant. We zoeken een mooi plaatsje bij het raam. Er liggen en staan weer heerlijke dingen op het menu, van Vietnamees tot westers eten, van getoast brood tot fruit. Keuze is weer reuze. Roos gaat voor de gebakken eieren, dit wordt gemaakt waar je bij staat. Fleur gaat voor noedels, worstjes en serials. mooie combi toch? Wij gaan voor iets wat van rijstmeel is gemaakt met een soort sausje en fruit toe. Het is weer heerlijk. Jeroen neemt koffie. Hij vindt de koffie hier heerlijk. Blijkbaar is Vietnam de 2e exporteur op Brazilie na. Dus dan moet het goed zijn. In Dalat zag je dan ook heel veel koffieplantages. Daar werd trouwens heel veel, groente en fruit verbouwd. Temperatuur is er dan ook erg geschikt omdat het een stuk hoger ligt, Na het ontbijt hebben we ons klaar gemaakt voor een dagje strand. Bodyboard en weer heerlijk nieuwe strandhanddoeken mee, daar doen ze hier niet moeilijk over. We nemen meteen een duik in het zeewater, het water is heerlijk. Onze handdoeken hadden wij al onder een palmboom gelegd want in de zon daar is het te heet voor. Je ziet altijd europese toeristen die dit wel kunnen, hoe dan vragen wij ons af. Later op de dag zie je dan ook van die mooie kreeftrode ruggen en hoofden. Wat ons opvalt is dat het strand er keurig bij ligt. Het lijkt erop dat ze het strand aanharken. Ook zie je hier een handhaver, zo mag je dus geen handdoeken over een palmblad hangen. Fleur lag even op een bankje en de handhaver had haar in de smiessen en werd vriendelijk verzocht om te gaan zitten. Er komt een mevrouw op de fiets, aan weerszijden hangen 2 hele grote manden. Mevrouw raapt de plastic flessen op. Waarschijnlijk kan ze deze ergens inleveren en in ruil hiervoor krijgt ze geld. Dit zie je ook in Amsterdam, maar op een of andere manier ziet dat er niet echt charmant uit. Voor de lunch halen wij wat snacks, zoals noten, fruit, gedroogde jackfruit, Roos is hier dol op. Verder halen Fleur en Lil nog een verse smoothie. Na de lunch zijn wij weer gaan zwemmen en tegen 6 uur terug naar het hotel om weer klaar te maken voor het avondeten. We zouden naar de Dam Market lopen, dat was ongeveer een half uur van ons hotel. Helaas niet gehaald, we zijn ergens in een restaurant geëindigd die er erg leuk uit zag. Het eten wat besteld was, vonden de meisjes te heet. Dus dat werd ruilen. Roos, die in de groei is, moest nog een 2e kom plakrijst komen. Na het eten zijn wij teruggelopen langs het strand naar het hotel. Weer een heerlijke dag zat er weer op.

• 03 Augustus 2023 - 09:44

Ans:

Weer mooie verhalen , lekker vakantiesfeertje met dat zwemmen en duiken. Qua eten en drinken komen jullie ook niets te kort zo te horen

Nog veel plezier en geniet ervan. Groetjes Ans