Dag 8 woensdag 26 juli 2023 - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 8 woensdag 26 juli 2023 - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 8 woensdag 26 juli 2023

Door: Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

26 Juli 2023 | Vietnam, Mui Ne

Ondanks niet al te denderend hotel toch allemaal goed geslapen 10:00!

We gingen meteen weer Booking.com op en iets verderop in de straat zou er iets zitten. Jeroen ging eerst wel even checken of het iets was. Snel aangekleed en op stap.

Bij het uitlopen van het hotel zat een telefoonwinkeltje. Misschien toch even een andere SIM-kaart kopen. Ze raadde Vietnamobile aan. Kosten 80.000dong(EUR 3,20) voor 1 maand lang 150GB. Die krijg ik in Nederland in een jaar nog niet op!! Ze zette de SIM erin en het werkte. Oh, wat heerlijk om weer Online te zijn.

Bij het hotel aangekomen, was ook dit weer een domper. We hebben toen het besluit genomen dat we dan maar even een forser budget uittrekken voor de overnachting in Mui Ne. Het werd dus Full Moon Beach Resort.

De kinderen opgetrommeld in de andere kamer en alles weer ingepakt. Met de Grab weer 2, 5 km terug. Je gelooft het of niet, maar we zitten recht tegenover ons eerste hotel Xin Chao!!

Full Moon Beach Resort is een heel mooi hotel met alle voorzieningen, direct aan zee en eigen zwembad en koloniale aankleding. De kamers waren ook heel stijlvol ingericht met hemelbedden en klamboes. Wij hadden een kamer met zeezicht en de kinderen lagen op de 1e verdieping met 2 losse hemelbedden. We hadden ook een ontbijt inbegrepen in de boeking.

Roos en ik zijn ‘s ochtends wakker geworden rond 10:00. Ik heb nog even wat gelezen op mijn e-reader. Zo werden we langzaam wakker en gingen we onze kleren aantrekken. We moesten namelijk om 12:00 uit de hotelkamer zijn, dus gingen we om 11:00 naar de receptie om uit te checken. Papa en Mama hadden in hun hotelkamer al een nieuw hotel gezocht, Fullmoon Beach Resort, dus daar gingen we, vanuit het niet zo goed bevallen hotel, naar toe. Aangekomen bij Fullmoon ziet het er erg mooi uit, veel planten met bloemen en een strand. De koffers en tassen zijn op de kamers gelegd en konden we op zoek naar een tentje waar we konden ontbijten. Roos en ik hadden al best veel honger, dus toen we de eerste keer de verkeerde kant op liepen, waren wij niet zo blij. Eenmaal zittend in een restaurant, wat vooral voor surfers was, heeft Roos een panini met pesto en mozzarella op, Papa bacon en scrambled eggs, Mama broodjes met jam en Ik heb een panini met mozzarella en kip op.

Na het eten gingen Roos en ik natuurlijk gelijk zwemmen, het water was heerlijk warm. Ik heb nog geprobeerd om in de zee te zwemmen, maar er lagen allemaal netten en barricades in het zand, dus ben ik uiteindelijk niet gaan zwemmen in de zee. Maar er was voor Roos en mij ook een heel zwembad. Snel zwemkleding aan en de bodyboard opgeblazen en hup in het water. Roos is nog wel in de zee gegaan met haar bodyboard over de golven. Ik ging naar de kamer om te lezen.

We zijn vandaag heel vroeg gaan eten. Al rond een uur of 5. Het regende inmiddels behoorlijk, dus we moesten even doorlopen en snel ergens gaan zitten. Het restaurant Backstage had heerlijk eten Roos en ik hadden vlees en noodles, mama rijst met chili en beef, papa had curry met allemaal soorten zeevruchten. Iedereen was geslaagd, alleen papa vond het wat minder deze keer. Dat vonden wij bijzonder want normaal gesproken lust hij bijna alles. Klaar met eten terug naar het hotel. Op de terugweg kwamen we een aantal massage-tentjes tegen. Zoals echte Nederlanders nemen we dus flyers mee van de massage studio’s en vergelijken. Uiteindelijk hebben we een studio uitgevonden, na veel onderhandelen. Rond 20:00 willen we voor de massage terugkomen, want papa en mama gaan eerst even alles bijwerken en nieuwe dingen regelen. Om 19:50 hadden Roos en ik nog honger, dus had mama nog even snel een soort brood wat gevuld was met vlees en sla gehaald, het was een behoorlijk groot broodje. Dat ging net want hier zijn echt heel groot.

Mama had een vietnamese full body massage(nog voor haar verjaardag) ha ha maar wij mochten er ook nog van genieten, Papa een sportmassage en Roos en ik een hoofd en haar massage. Roos en ik hadden die massage gekozen, omdat we eigenlijk van plan waren om ons haren te wassen vandaag, dus dit kwam goed uit. Nu hoefden we het niet zelf te wassen. Ik vond de massage over het algemeen heel lekker, alleen was het jammer dat Roos en ik maar ieder een massage van 30 minuten hebben gekregen, omdat er maar een mevrouw voor ons tweeën was. Maar over het algemeen was de massage heel lekker, want ik viel telkens bijna in slaap. De massage was afgelopen rond 21:30, want we hadden een beetje uitloop, en toen gingen we terug naar het hotel, waar we gingen slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Mui Ne

Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

.

Actief sinds 04 Dec. 2011
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 43285

Voorgaande reizen:

19 Juli 2023 - 13 Augustus 2023

Vietnam 2023

04 Juli 2019 - 04 Augustus 2019

India en Dubai vakantie 2019

19 Juli 2017 - 19 Augustus 2017

INDIA en Sri Lanka 2017

17 December 2011 - 19 Januari 2012

DE reis naar India

Landen bezocht: