Dag 11(27-12-11) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 11(27-12-11) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 11(27-12-11)

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

29 December 2011 | India, Angamāli

We werden om 9:18am wakker. We zijn op het gemak aan gaan kleden, want er stond niets bijzonders op het programma dan 's morgens en 's middag bij appan en amman thee te drinken. Verder wordt ontbijt, lunch en diner bij Tomy gebruikt. Tegen 11:30am waren we bij amman. Appan was zoals bekend naar de shop. We hebben wat door de tuin gelopen en de pepers, jackfruits, ananassen, bananen en tapioca in het 'wild' bekeken. Daarna kopje thee voor de dames en Jeroen kreeg koffie, voor de verandering. Voor wie het wil weten, Jeroen staat al 1,5 week 'droog'. Het enige wat hier gedronken wordt is water, thee en af en toe koffie. Alcohol is iets wat hier niet erg goed aangeschreven staat. Nu moeten we ook wel vaststellen dat water en thee het beste voor de dorst is. De enige bars die er te vinden zijn is in hotels.
Toen we terug bij Tomy waren werden we weer door een ontvangstcomité verwelkomd. Nu waren het twee zussen van Lissy met een man(we nemen aan van één van de 2 zussen). Hij was in ieder geval een businessman en zat in de nutmut en foelie(nootmuskaat en een bijprodukt). Dit keer bij de lunch waren we eens een keer pas in de 2e ronde aan de beurt. Het belang van ons begint dus al af te nemen!
Het was even rustig en we gingen maar eens wandelen. Wilsons huis in het dichtsbijzijnde en we konden ook weer wel wasgoed kwijt. Dus op naar Mini. Toen we aankwamen zeiden we echt dat we alleen thee hoefde en verder niets. Maar toch zaten we weer met bananen, mandarijnen en nog wat snacks. Ondertussen probeerde Jeroen een Internetverbinding op te zetten met de router van Eldin. Nou dat was geen pretje. Dan weer wat bytes verstuurd en dan sloeg alles weer vast. We zijn wel 80 keer aan het resetten geweest. Uiteindelijk met de BlackBerry(sorry baas) even gekeken wat erop stond en volgens Jeroen is de kerstgroet er nog een keer op gezet en staat dag 10 er 2 keer in. Om dat nu nog te corrigeren met het risico dat er weer een paar keer een reset moets plaatsvinden heeft hij het maar zo gelaten. Op het moment dat we weer in het hotel vertoeven wordt alles weer wel up-to-date gemaakt.
Gelukkig konden we wel de reacties van 'onze volgers' lezen. Dat doen we vaak 's avonds als we op bed liggen, ook weer met de blackberry! Die berichten worden heel erg gewaardeerd.
Toen we weer bij Tomy waren werd het avondeten weer voorbereidt. Tomy vroeg voor de zekerheid aan Fleur hoeveel Pine-apples ze vanavond wilde. Ze begint bekend te staan als het pine-apple-vrouwtje, zoveel als ze er opeet. Nu zijn ze ook wel heel erg lekker.
Na het eten hebben we het plan voor woensdag 28-12-2011 in elkaar gedraaid. We zouden met z'n vieren en de twee dochters van Tomy(Lydia en Lybia) naar het Elephannt-house(Kodanade) gaan en daarna nog naar een vernieuwde diertuin waar allerlei herten waren. Hiervoor hadden we een Ambassador(een auto die al heel lang meegaat) met chauffeur geregeld die ons zou rijden.
Roos was inmiddels afgespoeld en mocht eten en daarna op bed. Op deze manier kunnen we rustig eten. Daarna Fleur even afgespoeld en die ging weer op de kamer bij Lybia liggen. Tegen 10:15pm lagen wij er ook in. Maar om 12:00am begon het weer met Roos. We hebben d'r weer even rustig gekregen met water. Dat duurde tot 2:00am toen moest er melk in. Ze zweette ook weer wel heel erg. En tegen 5:15am(voordat die kerk weer begon) moest de ontbijtfles erin. Toen konden we weer even gaan slapen.

• 29 December 2011 - 10:40

Esther:

Hallo allemaal,
    Erg leuk om zo op de hoogte te worden gehouden van jullie avonturen! Alvast een fijne jaarwisseling gewenst!
    Groetjes, Esther
    p.s. misschien moet je iets minder met de BB bezig zijn ; )

• 29 December 2011 - 11:32

Suzanne:

Hoi allemaal, wat leuk om te horen dat jullie je nog zo goed vermaken. Ben blij dat je vrij bent Lil want hier is het een gekkenhuis. Maar dat hoor je wel als je weer terugbent.

Fijne jaarwisseling
    Suus (ook van Jeroen en Fenna)

• 29 December 2011 - 12:43

Angelique:

Hoi lieverds,
    Zo leuk om jullie verhalen te lezen. We genieten met jullie mee! Hier zijn de kerstdagen achter de rug en worden de boodschappen voor oud&nieuw ingeslagen. De oliebollen worden zaterdag pas gehaald. Qua temperatuur is het herfst en de sneeuw is ver te zoeken. We toosten alvast op een heel goed, gezond en gelukkig 2012!

Liefs, Richard, Angelique, Tygo en Merijn

• 30 December 2011 - 11:14

Eveline En Eric:

Hoi allemaal,
    Wat een schattige foto´s van de kids! Vooral Roos met die kerstmuts... ;-)
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat en dat jullie het zo naar je zin hebben. Veel liefs van hier en alvast een gezellige jaarwisseling en een bijzondere start van 2012 toegewenst!
    Eric, Eveline, Max en Noor

• 30 December 2011 - 15:08

Richard:

Hoi Zwager,

Vette scooter heb je daar. Zou ik Tilburg ook niet misstaan. Wat me verder opvalt is dat je je ondertussen aardig kunt redden met elektronica en IT-zaken. Petje af.

En al 1,5 week 'droog'. Wij hebben de bubbels al koud liggen en zullen aan jullie denken als we toosten om 00:00 uur. Maar ik neem aan dat je de schade gewoon weer gaat inhalen ;-).

Groetjes aan m'n zus en nichtjes,
    Richard