Dag 21 dinsdag 8 augustus 2023 - Reisverslag uit Ha Long, Vietnam van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 21 dinsdag 8 augustus 2023 - Reisverslag uit Ha Long, Vietnam van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 21 dinsdag 8 augustus 2023

Door: Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

08 Augustus 2023 | Vietnam, Ha Long

Zonsopgang gemist, jammer. Rond kwart over 7 zitten wij al aan het ontbijt. We ontbijten licht. Want de lunch stond al gepland om kwart voor 11. Om half 8 gaan we weer met het kleine bootje naar de plek waar de kajaken liggen. Het weer is prachtig daar treffen we het wel mee. Normaal gesproken regent het hier best vaak in deze tijd. 1,5 week geleden raasde hier nog een tyfoon door Ha long Bay, toen werd er een tijd niet gevaren.

Fleur en Roos gaan deze keer samen in de kajak. Wij erachteraan. In de verte zie je al een soort van een doorgang, daar gaan wij onderdoor. Deze keer geen vleermuizen. We komen weer in een soort lagoon wat omringd is door de karsten, zo heten de bergen. Ha long Bay betekent “de draak die ondergaat”.

Daar zien we beweging in de bergen. Het zijn de apen die naar beneden komen. Super leuk om ze zo te zien. We blijven hier ongeveer een half uur en dan kajaken we weer terug naar het bootje.

Aangekomen op de grote boot, gaan wij inpakken, douchen en uitchecken. Boven op het dek worden wij verwacht, daar staat nog een demonstratie te wachten hoe je een springroll maakt. Lil en Roos hebben er ook nog een aantal gemaakt, volgens de tourguide hadden wij die mooi gemaakt. Daarna legde de tourguide, tijdens de verdere tocht, ons uit dat de 2 rotsen die verder lagen de kussende kippen wordt genoemd en ook in de film King Kong 2 voor kwam. Verderop kwamen wij langs een andere rots(karst) die staat op een briefje van 200.000 dong.

Na al deze informatie, gaan wij lunchen en varen wij richting de haven. Hier nemen wij afscheid van onze guide en stappen wij in de limobus richting Hanoi, om vervolgens over te stappen in een sleeperbus voor 6 uur op weg naar Sapa onze een na laatste bestemming. De kinderen zijn wat gammel geworden in het laatste uur van de rit door de kronkelweg naar een hoogte van 1.500m. Hier komen we rond 21:30 aan om vervolgens bij ons nieuw verblijf in te checken. De kinderen liggen binnen 5 minuten in bed en zijn vertrokken.

• 10 Augustus 2023 - 11:45

Gina Klap :

Springrolls maken hebben wij ook gedaan. Het is heel leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. Er komen veel herinneringen boven. In Hanoi komen jullie vast nog wel bij een meer in de stad met leuke restaurantjes en misschien het poppen theater. Veel plezier nog en een goede reis terug.