Dag 14(30-12-11) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 14(30-12-11) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 14(30-12-11)

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

01 Januari 2012 | India, Angamāli

Om 9:00 worden we wakker. We hebben met z'n allen heerlijk geslapen. Roos heeft gewoon om 6:00am haar fles gekregen en is gewoon weer verder gaan slapen.
We pakken de Riksja naar Mary, ondanks dat een exact adres van het huis ontbreekt kan Jeroen prima de weg uitleggen aan de Riksja-driver. Na het ontbijt was iedereen met z'n dingetje bezig. In dit husihouden hebben de beide kinderenb het druk met mobiele telefonie. De ringtones en sms-jes zijn niet van de lucht. Ja, we moeten zelfs Justin Bieber(of zoiets) horen. Jeroen had eigenlijk even tijd om aan zijn dagboek te werken, maar had deze keer de laptop niet meegenomen. De temperatuur was op dat moment zo warm en benauwd(geen wind) dat de fiets geen optie was. Gelukkig is er ook nog een motor. Jeeson rijdt Jeroen even naar het hotel om alsnog de laptop op te halen.
Wat ook opvalt in dit huis is dat de gehele dag de tv aanstaat. MTV, A Minute to Win it, wat Hindi-movies en een comedie in het Malayalam(lachen, joh!)
Na de lunch gaat iedereen zich klaar maken voor de tocht naar Cherai-Beach. Tegen 2:00pm zou de auto er zijn. Jeroen vraagt zich nog steeds af hoe 5 volwassen en 4 kinderen in een Hyundai moeten! Daar is de auto, het gaat gebeuren. Wilson stapt achter het stuur, logisch. Jeroen gaat aan de bijrijderskant zitten, logisch. Maar dan moeten er nog 7 achterin! En dat voor een tocht van 40km. Lil neemt Roos op schoot en zit achter Wilson. Mary zit in het midden op de bank en neemt Jissy op schoot. Daarnaast zit Mini en die neemt Melvin op schoot. Dan zitten we nog met Fleur en Eldin. Fleur gaat bij Jeroen op schoot en helaas is er voor Eldin geen plek. Die jongen blijft dan ook hevig verontwaardigd achter, buiten, de auto en mag op het laatste moment niet mee. Dat was toch wel heel sneu. Zou zitten er toch acht personen in een kleine Hyundai. Dit zou in Nederland dus nooit zo gaan!!
Na een tochtvan 3 kwartier kwamen we bij het strand aan. hier kun je nog aan het strand parkeren. Voor een hele dag kost dat 15 rupees(22 cent). Het is een drukte van belang op het strand. Opvallend is dat veel mensen met hun kleren in het water staan. Verder wordt er op een strand niet gelegen zoals bij ons. Her en der zijn wat eetstandjes waar Chai en gefituurde dingen en suikerspinnen gekocht kunnen worden. Je merkt dat het ook wat meer toerisme trekt want je komt hier wat meer 'seipe'-people(witte mensen) tegen. Wilson koopt voor Melvin en Fleur een vliegertje, waar ze veel plezier mee hebben. Fleur moet niet zoveel van de zee hebben. Haar associatie met de zee is dat daar vorig jaar haar opblaas-Salamander is 'overleden' door toedoen van Jeroen. Dit is ook de reden dat ze niet naar de Maledieven wilde! Na het drinken van wat Chai en wat eten gaan Fleur en Melvin toch voorzichtig de zee verkennen. Eerst langs het randje van het water en steeds een stapje verder. Na 2 uur staat ze met jurk en onderbroek in het water en is ze er niet meer weg te krijgen. We zijn blij dat ze dit overwonnen heeft en we de Maledieven nu niet hoeven te annuleren.
Ondertussen praten we over van alles en nog wat en hebben we wat contact met mensen uit Londen. Tegen 7:00pm gaan we op huis aan. Wat we nog vergeten te vertellen is dat men hier geen navigatie heeft, maar men een raampje opendraait en dan rijdend naar buiten roept de bestemming. Er volgt dan, als automatisch, een richtingaanwijzing van iemand. Werkt prima, is altijd up-to-date en nooit zonder batterijen.
Het plan is dat we bij het hotel afgezet worden, wij de kinderen alvast wassen en dan naar Mary komen om te eten. Echter bij het hotel aangekomen wil Mini toch wel heel graag de kamer zien. Zo gebeurt het dus dat we mt 9 man in de lift staan naar Kamer 308. Wij snel de kinderen afgespoeld en omgekleed en weer in de auto naar Mary. Daar werd snel eten gemaakt en tegen 9:30pm werden we door Jeesom met een andere geleende auto teruggebracht naar het hotel. Hij zou ons de volgende morgen naar Lelama brengen.
KInderen hoefde alleen tanden te poetsen en konden meteen de tent in. Daarna zijn Lilly en Jeroen nog gaan douchen en om 11:00pm zijn ze gaan slapen. Dagboek zou morgen weer komen.