Dag 15(31-12-11) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 15(31-12-11) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 15(31-12-11)

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

01 Januari 2012 | India, Angamāli

Om 8:40am wakker geworden. Wat een heerlijke nacht! Het was trouwens gaan regenen. Om 9:45am stond Jeeson weer klaar om ons naar Mary te brengen. Beneden bij de receptie aangekomen stond alles in het tegen van Oud en Nieuw. Er zou een festival en buffet zijn. We weten nog niet of we daar wat van meekrijgen, maar dat zien we vanavond wel.
We wisten nog van het oude huis van Lelama dat het aan de startbaan van Cochin Airpot lag en dat het 14 jaar geleden niet meer de beste staat had. We hadden wel begrepen dat er de laatste jaren wat ontwikkelingen waren geweest mbt een nieuwe woning en de regering omdat dit vliegveld uitgebreid moest worden. We gingen er vanuit dat ze verplaatst zouden worden en hadden onze verwachtingen laag ingezet. Toen Jeeson toch een hele lange tijd langs de startbaan reed hadden we een flauw vermoeden dat men nog steeds bij de landingsbaan woonde. Dat was inderdaad zo, maar het huis was wel enorm verbeterd en groot. Achteraf bliijkt dat de gehele buurt hier een demonstratie heeft gehouden om niet weg te hoeven van deze plek. Dat heeft erin geresulteerd dat iedereen een nieuw huis heeft kunnen bouwen op de plek waar men al zat. Zo zijn Lelama en Sebastian met hun zonen Josh en Jibbon een jaar in een huurhuis gaan zitten, terwijl het huis werd gebouwd. Dat nu zo'n 2 jaar oud. Josh werkt in de telecommunicatie en Jibbon is werkzaam als verpleger in een academisch ziekenhuis in de richting van Cherai-beach. Sebastian handelt in Nutmuk(nootmuskaat).
Toen we op de veranda van het huis zaten hoorde we een licht gerommel aankomen. Dat bleek van een vliegtuig te zijn(op het moment dat dit getypt wordt komt er weer een aan, van de maatschappij Indigo). Die komt zo laag voorlangs dat we de raampjes kunnen tellen en de mensen erachter zien zitten. Er landen zo'n 3 vliegtuigen per uur, dus het valt wel mee.
Omdat dit weer een nieuwe plek is komt heel de buurt weer even kijken. De broer van Sebastian komt langs en even later ook zijn vrouw met hun zoon en vrouw en kind. Natuurlijk komt er meteen weer een uitnodiging om bij hun thuis te kijken. Na een tijd aandringen gaan we toch maar even kijken. Ook omdat Jibbon daar een motor mnoet halen om naar het hospitaal te gaan. We hebben nog geen voetr binnen gezet of er staat alweer eten en we krijgen voor de eerste keer in India Pepsi-Cola.
Voor het eten regelt Josh nog een auto om naar kerk in de buurt te gaan die groot en mooi zou zijn. Hier wordt de heilige San Sebastian vereerd. De kerk is onlangs helemaal gerenoveerd en met goudverf ingeschilderd. Het is inderdaad een imponerende kerk, voor zover we er verstand van hebben.
Het zondagprogramma met de familie voor 1-1-2012 gaat definitief niet door(Had Jeroen dat al niet ergens beschreven). Zoveel gezinnen, zoveel meningen. Het zal nu op 15-1-2012 worden en de bestemming wordt Thrissur Zoo. We zijn benieuwd.
We eten voor een keertje vroeg, 7:15pm. Op die manier waren we eens tegen 8:00pm in het hotel en lagen de kinderen er om 8:30pm in. Wij konden ons dan gaan voorbereiden op oudjaarsnacht!