Dag 7(23-12-11) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 7(23-12-11) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 7(23-12-11)

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

25 December 2011 | India, Angamāli

Tegen 10:00am zijn we er weer uitgegaan. Het programma was als volgt. We bellen Tomy en hij zal ons ophalen bij het hotel. Dan doen we ons breakfast bij Appan en Amman en dan rijden we door naar Tomy om te lunchen en het avondeten te nuttigen. Doordat het aankleden van kinderen weer net wat meer tijd in beslag neemt en Tomy niet meteen ter plaatse is zijn we pas tegen 12:00pm bij Appan en Amman. Maar ja, dat ontbijt moet genuttigd worden. Tomy blijft maar even wachten om ons daarna naar zijn huis te brengen. Daar staan Lissy, Lydia en Lybia al op ons te wachten. Roos wordt meteen uit handen van Lilly genomen en Fleur vindt ook haar weg. Ze vinden het beiden prima. En wij hebben even onze handen vrij. Roos gaat meteen op de kleine kippetjes af en is voor de duvel niet bang. Het is 23 december en dat betekent dat morgenavond het kerstgeweld los gaat barsten. Dat is erg letterlijk hier, want vuurwerk wordt overal verkocht en te pas en onpas afgestoken. Tomy was bang dat onze kinderen dat heel eng vonden, integendeel ze gingen gewoon door met hun ding. Papa en mama schrikken trouwens wel steeds.
Tegen 14:00pm wilde we Roos op bed leggen, maar die werd lichtelijk panisch. Uiteindelijk is Jeroen met haar door de omgeving gaan lopen en toen ze weer bij het huis kwamen was het weer niet goed. Papa moest zitten, toen weer niet. Ze wilde de fles en toen weer niet. Kortom, geen land mee te bezeilen. Uiteindelijk zijn ze bij de kippen en hanen gaan kijken. Dat was hetgeen wat haar de rust bracht. Ze hebben daar wel zo'n half uur gezeten en kon toen naar bed gebracht worden.
Zoals al verteld, kerstmis staat voor de deur. Ieder huis doet dus zijn best om zo mooi mogelijk versierd te worden. Zo staat er een kerstboom in de tuin waar knipperende lampjes in moeten komen. Ook is er een hoge boom waar de kerstster in gehezen moet worden. Dat is een mooi werkje voor Jeroen. Van alle kanten komen slingers, lampjes, sterren en lampionnen. De dames waren van een palmtak een dak aan het vlechten om over de 'Crib' heen te hangen. Dit zou de volgende dag afgemaakt worden. Jeroen is van de techniek en gaat met de lampjes aan de slag. Dat luistert hier heel nauw, niet dus. Gewoon wat koperdraad een beetje tape en 220 volt en dan moet het allemaal kunnen werken. Goed dat het regenseizoen over is! En na 4 uur ploeteren hangt alles en doet het het ook nog(op een metertje lampjes na). Maar het flikkert van jewelste. In dat laatste half uurtje, de schemering was ingevallen, kwamen ze, 'De mosquitos'. Net even te laat met insmeren en helemaal lek geprikt. Wat kan dat jeuken. Nu maar hopen dat er geen 'slechterik' tussen zat.
Lilly had Roos gewassen en klaar gemaakt voor het avondeten. We hadden een ander aanvalsplan om de nacht door te komen. Zo gingen we om 7:00pm eten aan Roos geven. We hadden er al voor gezorgd dat ze vanaf 16:00pm geen tussendoortjes had gekregen. We mochten er vanuit gaan dat het eten wel zou lukken. Met wat afleiding van flikkerende lampjes is dit prima gelukt en had ze voor haar doen veel op. Daarna kon ze aan de andere kinderen overgedragen worden en konden wij met Fleur gaan eten. Dit was nu ook eens vroeger gepland, zodat we om 20:30pm in het Hotel waren. Lybia had ons mee weggebracht en Fleur mocht voorin op schoot bij Jeroen. Het raampje hadden we dicht anders ou de ballon wegwaaien. Inmiddels was in het Hotel de kerstman ook al aangekomen en was er een winters tafereel gecreëerd. We hebben toen gauw een foto daarvan, met Lybia, gemaakt. (staat op de site)
Op de kamer aangekomen hoefde alleen Fleur nog gedaan te worden en Roos kon zo haar tent in. Om 21:00pm lagen ze erin. Om 21:30pm sliepen ze, nadat we bij Roos een deken over de tent hadden gegooid(net als bij een vogel!!). Jeroen is met het Netbook gaan klooien, want de verbinding werkte niet echt mee. Uiteindelijk gingen we om 12:00am slapen.