Dag 29(14-1-12) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 29(14-1-12) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 29(14-1-12)

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

17 Januari 2012 | India, Angamāli

7:30am Jeroen staat op om de laatste dingen in te pakken en tegen 8:30 komt de rest eruit. We moeten voor 9:30am ons ontbijtje op hebben, want dan worden de spullen opgepikt en gaan we ons verzamelen bij de receptie om met de speedboot naar het vliegveld gevaren te worden. We zijn natuurlijk pas weer tegen 9:15am klaar en daar komen ook al de mensen voor de koffers. We duwen nog even de laatste dingen erbij en de koffers gaan op de kar en wij rennen, weer, naar het restaurant. Daar is het 9:25am en we moeten haasten om ons brood te pakken te krijgen met wat beleg. Uiteindelijk lukt dat en gaan we om 9:45am naar de receptie. Het blijkt dat wij de enigen zijn die mee gaan, dus kunnen we meteen in de boot. Het weer was weer wat betrokken en de wind stak op. We zaten aan boord en kregen de reddingsvesten aan(toen hadden we nog niet van het ongeluk met het cruiseschip bij Italië gehoord!) en gingen we voor een bumpy-ride. Lil vond het maar niets, Fleur en Jeroen des te meer. Om 10:30am stonden we op het vliegveld. De vlucht zou om 12:50pm vertrekken, we hadden dus even tijd. Op het vliegveld van Malé is niet zoveel meer te beleven dan een kop cappucino drinken in een bar. Dat hebben we toen gedaan en Jeroen kon weer even typen. Fleur had nog steeds last van haar buik en moest regelmatig naar het toilet, maar tijdens het reizen ging het wel goed. Een half uur later dan gepland gingen we aan boord en vertrokken we naar Trivandrum.
De vlucht was een uurtje waarin we een lunch kregen en verder niet veel op te merken valt, behalve de landing. We kwamen waggelend als een lamme eend aan en ook aan de grond werd er nog wat gewiebeld. Uiteindelijk zijn we goed tot stilstand komen en bood de piloot zijn excuses aan voor de landing. Het gevolg van een plots veranderde windrichting en -kracht.
Op Trivandrum aangekomen wilde Lil nog even kijken of er een last minute per vliegtuig was te boeken naar Cochin om zo de 6 uur durende taxirit te voorkomen. Dit bleek geen goedkoop alternatief en daarom is Jeroen alsnog een taxi gaan regelen.
De chauffeur was een goeie. Hij reed behoorlijk door en we waren daarom met 5 en half uur in Angamali bij ons hotel waar we ook weer onze 'oude' kamer(308) kregen. Onderweg hadden we wat we wat inkopen gedaan en hadden we ons avondeten al achter de kiezen. Tegen 10:00pm lagen de kinderen in bed en vielen direct in slaap.
Voordat we naar de Maledieven vertrokken en er al zoveel mogelijkheden van een familie-dag de revue gepasseerd waren in de laatste weken had Jeroen aan Benny de opdracht gegeven om het allemaal maar te gaan regelen en wij zouden het wel betalen. Toen we weer in India waren aangekomen, ging meteen de telefoon en was inderdaad de dag geregeld. Zondag om 8:30am worden we met een bus bij het hotel opgepikt.