Dag 30(15-1-12) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 30(15-1-12) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 30(15-1-12)

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

17 Januari 2012 | India, Angamāli

7:30am worden Jeroen en Lilly wakker en gaan zich voorbereiden. Tegen 8:00am worden de kinderen gewekt. Ja, die moeten nu echt wakker gemaakt worden. Dit gaat boven verwachting goed en we staan om 8:30am beneden in de hal. Dan arriveren Mary, Lelama, Sebastian, Varghese, Jissy, Jeeson en Josh bij het hotel. Zij zijn op eigen gelegenheid naar het hotel gekomen. Even later belt Benny dat hij met de bus onderweg is, Daarin zitten naast Benny en Neina ook appan en amman, Mini en Wilson en Eldin en Melvin. Jincy is er niet bij vanwege haar geblesseerde voet die toch wel voor problemen zorgt en de familie van Tomy is er niet vanwege 'sunday-school'.
Ze hebben een bus geregeld waarin we met 19 man prima kunnen zitten met aan boord video en music entertainment. Zo hebben we Shakira gehoord en de beste Malayalam-films gezien! Het doel van vandaag was Alleppey. Deze stad staat bekend als een centrum om op een boot te stappen en naar de Backwaters te gaan. Dit hebben we 18 jaar geleden met Hennie en Gina ook al gedaan en dat was best wel de moeite waard. Ondertussen had Benny aan Jeroen even uitgelegd wat de bus en de boot kostten. Jeroen gaf toen meteen opdracht om de eerste de beste geldautomaat te zoeken. Er zou dan ook 2x gepind moeten worden!!
Na 2 uur rijden kwamen we aan bij onze boot. Het was een zogenaamde House-boat en was werkelijk fantastisch om te zien. Een groot schip met daarop een casco van riet en een voorsteven wat ingericht was als huiskamer met TV en stereo. In het midden waren twee 2-persoonskamers met een eigen badkamer en op het achtersteven zat de keuken met de bemanning. De boottocht startte om 11:00am en omn 6:00pm zouden we terug zijn. We konden met 19 man prima zitten op zo'n boot. Tegen 12:00pm kwamen de eerste gerechten op tafel.Dat was tapioca met vis,die heel erg pittig was. Tegen 2:30pm kwam er nog een ronde. Dit was rijst met kip en diverse groentes. De kinderen vermaakten zich heel goed, want die konden rennen en verstoppertje spelen in de kamers. De ouderen zaten wat te keuvelen en discussiëren op het voorsteven. Het was echt een leuke ervaring om zo met z'n allen rond te varen. Af en toe werd er aangelegd bij een kerk of een winkeltje, waar wij nog zelfs luiers voor Roos hebben gekocht, en ondertussen werd er gevist. Op de hele dag is er één visje gevangen en is er één hengel 'verdwenen', maar de pret is er niet minder om geweest. Nu waren we ook niet de enige boot op het water en er was dus een hoop te bekijken. Met name het zien van seipe-people(witte mensen) is steeds weer een belevenis. Op een moment lagen we naast een house-boat waar twee engelsen op zaten. Daar moest even mee gesproken worden. Het bleek om Jack en Jessica te gaan die twee dagen op die boot zaten en vanavond hun overnachting hadden. Zij wilden ook wel graag weten hoe de relatie op 'onze' boot zat en dat hebben we toen ook maar even toegelicht.
Na het drinken van de chai en het weer eten van allerlei lekkere versnaperingen kwamen we tegen 6:00pm aan met de boot. De bus stond ons al op te wachten en binnen 10 minuten gingen we we huiswaarts. Feitelijk was de bedoeling dat we tegen 8:oopm nog naar iemand thuis gingen om te eten, maar we vonden dat toch wat te laat worden en hebben toen besloten ons bij het hotel af te laten zetten. Roos had onderweg in de bus wat brood met jam gekregen dus die was klaar. Bij het hotel is Lil de kinderen gaan doen en is Jeroen nog op zoek gegaan naar een bakker die open was. Daar is toen een brood en weer bakje pineapple-jam gekocht. Vanuit Nederland leuren we ook al 4 weken met 2 bekers noodles. Die had Lil gekocht voor als het eten ergens(vliegtuig, hotel e.d.) niet zou bevallen bij de kinderen. Dit was het geschikte moment om ze te verorberen. Lil en Fleur één noodle en Jeroen de andere. Dat in combinatie met wat brood was een prima avondeten en zo lagen we toch nog een beetje op tijd in bed.