Dag 8(24-12-11) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 8(24-12-11) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 8(24-12-11)

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

26 December 2011 | India, Angamāli

7:30am Roos wordt wakker om te eten. We hebben zowaar een hele nacht doorgeslapen! En dat al na één week India. Na het eten geven, blijft Jeroen wakker om weer even wat foto's op de site te zetten, nadat hij onder de douche was geweest. Tegen 9:00am werd de rest wakker. Lil had de avond te voren al een hele hoop aan voorbereidingen getroffen voor de kerstavond(dag). Om 9:30am hadden we de Riksja te pakken en gingen we op weg.
Zo was het plan dat we bij Wilsons huis gingen ontbijten, onze schone was op konden halen en de buggy van Roos weer in ons bezit konden nemen. Jeroen heet Eldin nog even met Internet geholpen en laten zien dat ze toch echt WiFi hadden. Jos had nog een mail naar Wilson gestuurd van zijn trouwen. Hiervoor moest nog wel wat programmatuur gedownload worden, maar toen konden ze de brief én foto's van Jos en Susan zien. Om 12:00pm stond Tomy er weer en gingen we naar zijn huis. Daar aangekomen stond(zat) er zowaar een Kerstman in Roodwit gewaad en een kerstmuts.
Jeroen gaat nog bij Tomy achterop de scooter en neemt de video mee om dit te filmen. Hij was niet bewust van wat er gekocht ging worden. We stopten bij een shop waar allemaal kippen rondliepen. Tomy zocht er één uit en deze wordt aan de haak gehangen om te wegen. Net iets meer dan 2 kg. Hij gaat van de haak af en met een ferme ruk aan zijn kop loopt hij niet meer rond, maar zal hij vanavond op ons bord liggen. Er zijn live-beelden van voor de lieveling! Daarna ook nog wat groente en mineral-water gekocht. Voor Roos voor de verandering sperciebonen gekocht.
De bedoeling is dat we 's avonds om 11:45pm met de hele familie naar de kerk gaan. Wordt een latertje voor de kids en ons, dus er moet 's middags wel wat voorgeslapen worden. Jeroen is de enige die wakker is om zijn dagboek bij te werken en het bevalt hem prima.
Na het slapen is iedereen weer verder gegaan met het optuigen van bomen en is er een kerststal opgezet en is kindeke Jezus weer in zijn kribbe te vinden. Op de achtergrond horen we keiharde , amerikaanse, kerstliedjes. Ja zelfs Wham! komt voorbij. Jeroen had Eldin ook nog beloofd om wat te decoreren. Dus hij te voet naar Wilsons Huis. Dit is zo'n 10 minuutjes lopen. Wat een bekijks je dan hebt als je als 'white-man' daar loopt. Aangekomen bij Eldin wordt de kerststal buitengezet en mag Jeroen ballonnen gaan blazen. Hij is de tel kwijtgeraakt, maar in een uur kan er veel geblazen worden.
Na het eten hebben we Fleur en Roos op bed gelegd om te wat voor te slapen voor de Heilige Mis van 12:00am. Ondertussen waren Benny en Jincy nog even op bezoek. We hebben samen nog naar de video gekeken die we in Nederland gemaakt hadden. Lil had ook het autorijden op beeld gezet en dat vonden ze toch wel anders dan in India. Gestructureerd en geen getoeter.
Om 11:30pm hebben we de kinderen uit bed gehaald. Fleur vond het helemaal fantastisch dat ze naar de kerk mocht. Ook Roos was opmerkelijk wakker voor dat tijstip. We zijn toen met de familie naar de kerk gelopen wat 5 minuten is. Daar aangekomen staat er me een hoop volk. Tomy had ons bij de kerststtal gepositioneerd. Daar zou het eerste stuk namelijk gebeuren. Er kwam een ster 'aanvliegen' tot boven de stal en toen begon het te sneeuwen!! Volgens ons was dat in Bethelem nog niet voorgekomen, maar hier wel.
Daarna liepen we met 2000 man in een stoet naar het centrum, naar een ander kapelletje om daar weer om te draaien en terug te gaan naar de kerk. Oh ja, de vrouwen en mannen apart. Jeroen had Fleur bij zich, maar voor kinderen wordt een uitzondering gemaakt. Toen maar gauw een plekje in de kerlk bemachtigd en begon de dienst van 2 uur. Er werd neurrlijk veel gebeden in een taal die we niet begrijpenen er werden liederen gezongen die ondersteund werden door een koor en een Yamaha-orgel met een ritmebox. Dat klonk niet eens onaardig, ook zonder dat je weet waar het over gaat. Jeroen at met Fleur aan de mannenkant en Lil aan de vrouwenkant en we konden elkaar door een deuropening zien. Fleur en Roos vonden het toch wel indrukwekkend en ook voor Lil was het een emotioneel moment. Toch hielden we het om 1:30am voor gezien. Tomy bracht ons naar het hotel, terwijl Lissy, Lydia en Lybia de dienst afmaakte.
Om 2:00am lag iedereen in bed met een tevreden gevoel. De kinderen waren binnen 5 minuten vertrokken.

• 25 December 2011 - 11:15

Hans:

Lieve Jeroen, Lilly, Fleur en Roos.
    Ook ik wens jullie heel fijne feestdagen; ik geniet van jullie reisverslag en lees dat het goed gaat!
    Is nu zondag 1e kerstdag ca 12.00 uur.
    Pakjes en diner komen er aan hier in Moergestel. We missen jullie!!
    Vraagje: is het mogelijk een foto van de familie van Lilly op de site te plaatsen? Ik ben nieuwsgierig.
    Veel plezier en liefs van
    papa/opa