Dag 5(21-12-11) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 5(21-12-11) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 5(21-12-11)

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

23 December 2011 | India, Angamāli

We waren voor de verandering er eens wat eerder uit gegaan. Ja, 9:30am waren Lil en ik eruit. Onder de douche geweest aangekleed en toen de kinderen langzaam wakker gemaakt. Fleur ging goed, maar Roos was drijfnat en had een nare hoest gekregen. We hadden de pufjes voor haar longen de afgelopen dagen al verhoogd naar 2x per dag, maar we vertrouwde het niet helemaal. Daarom toch maar even naar Dr.Thomas geweest van het Kinderziekenhuis. Mary vergezelde ons, want dit konden we natuurlijk eer niet alleen! De diagnose was dat de longen schoon waren, maar dat ze koorts en een virus had die het gevolg zijn van de 'change of environmental' en dan met name de hitte. Voor kleine kinderen kan het tot 6 maanden duren totdat ze aangepast zijn, maar zo lang wilde we niet wachten. Hierop hebben we besloten dat we op de terugweg van het ziekenhuis naar Wilson's house we hotels in Angamaly gaan bekijken. Er was een 3-star en 4-star hotel en we wilden eerst de 3-star zien. Daar dacht onze chauffeur(private-driver, die dus met de auto van Wilson reed) anders over. Die vond voor ons alleen maar het beste goed genoeg. Dus stonden we voor Elite Palazzo hotel. Maar de prijs maal de 4 weken die we daar dan zouden verblijven was net wat té. Dus wij naar 3-star. nee dus. De manager kwam erbij en we moesten eerst de kamer maar even bekijken en we zouden 'special price' krijgen. Kamer was natuurlijk prima. A/C, Wi-Fi, Satelite TV, waterkoker en complete badkamer. Toen met z'n allen naar de Lobby en de de onderhandeling begon. Ik had een budget in mijn hoofd en dat was de helft van de prijs die ze vroegen. We bleven dan 4 weken en we hoefde geen breakfast te gebruiken. Na een hele hoop heen en weer kwamen we op de helft plus 100 rupees uit. Dat hebben we maar geaccepteerd. We gaan dus nu overdag alle families af en ontbijten, lunchen en dineren daar. Daarna worden we teruggebracht naar het Hotel. Het voordeel, naast dat het goed voor Roos is, is dat we nu een vaste basis hebben en niet vanuit de koffer hoeven te leven. Elke keer waren we weer iets kwijt(lag dus op een andere plek) en kwamen er steeds meer tassen bij.
Nadat het hotel geregeld was moest de familie ingelicht worden dat dit het nieuwe plan was geworden. Natuurlijk hadden ze het anders willen zien, maar ze begrijpen ook al te goed daat de gezondheid van Roos voor alles gaat.
Tegen 5:00pm zijn we met onze bagage naar het hotel gegaan en hebben daar ons lekker op kunnen frissen en de hotelkamer 'ingericht'. Om 7:00pm konden we met onze lokale telefoon en SIM weer de chauffeur bellen om ons naar Appan en Ammans huis te brengen. Daar waren inmiddels ook Tomy en Lissy naar toegekomen. Benny kwam tegen 8:30pm thuis. De kinderen waren aan het spelen, de ouderen waren 'matters' aan het bespreken ik hield me met Roos bezig. Die krijgt namelijk wat eerder eten zodat wij later rustiger kunnen eten. We hoeven ons dan namelijk alleen op Fleur te concentreren. Die eet behoorlijk goed mee van de indiase keuken. Ook de ananas vindt ze heerlijk.
Na het eten brengt Benny ons naar huis. De A/C van de auto op Full en ik voel het al aan mijn keel. Dit gaat niet goed komen. In het hotel aangekomen gaan we onze voorbereiden op de eerste nachtrust. Kinderen gewassen, tandengepoetst, slaapzak aan en de tent in. Na wat nukken van Roos gaat ze toch redelijk snel slapen. Lil en ik liggen dan redelijk gerust op bed. Ik moet nog wat dingen voor Roos haar papfles klaarzetten. Als dat gebeurt is kan ik eigenlijk voor het eerst het Netbook pakken. Met mijn access-code in de hand binnen no-time verbinding met de wereld gemaakt en mijn mail binnengehaald. We zien dan ook de leuke en de lieve reacties van iedereen die op jeroenlilly.waarbenjij.nu zijn geplaatst. Daarom maar gauw de DAG 1 geplaatst zodat iedereen weet dat we op de goede plek zijn aangekomen. Daarna alles afgesloten, licht uit en slapen. Tot 3:00am Toen begon onze Roos weer. Nu was het de papfles die ze wilde. Nadat ze die had gekregen was de rust weer teruggekeerd. Fleur was wat onrustiger aan het slapen, maar bleef wel doorslapen.

• 23 December 2011 - 10:15

Angelique:

Hoi lieverds,

Ik vind het al spannend om te lezen (en te zien, leuk die foto's!) hoe het met jullie gaat. Laat staan hoe indrukwekkend dit voor jullie moet zijn! We hopen dat Roos snel opknapt, en dat het slapen straks beter gaat.
    Ondanks alle drukte en spanning hopen we dat jullie ontzettend kunnen genieten. We volgen jullie belevenissen op de voet!

Dikke kus van Richard, Angelique, Tygo en Merijn