Dag 21 - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 21

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

08 Augustus 2017 | Sri Lanka, Mirissa South

We worden zowaar met z’n allen vroeg wakker en nog redelijk goed gemutst ook. Dat kan ook weleens anders zijn. Zodoende zitten we voor 8:30 volledig gewassen, geschoren(Jeroen), aangekleed en koffers ingepakt aan het ontbijt. Uiteindelijk zou het gewoon wachten worden op de chauffeur die om 11:00 zou komen. Toen hebben we toch maar gevraagd of die wellicht eerder kon komen. Dat was geen probleem en om 10:00 zouden we kunnen vertrekken we bij Sihilro Regency op naar Mirissa. Even nog de rekening vereffenen en dan was het afgewerkt. Op Booking.com stond dat CreditCards geaccepteerd werden. Helaas, niet dus, en een ATM was niet even om de hoek. De totale rekening was 34.000 rupees en Jeroen had er nog 27.000. Dit werd praktisch opgelost. We betaalden de 27.000 en de overige 7.000 konden we aan de taxi-chauffeur betalen , want die kon onderweg bij een ATM stoppen. Zodoende hadden we ook weer geld om de taxi te betalen en de overige uitgaven. Het hotel, Esprit d’Ici, waar we naar toe gaan is van een hogere prijsklasse en daar zou creditcard betaling sowieso mogelijk zijn. Dit Hotel hebben we 2 dagen geleden geboekt, nadat we het oorspronkelijk geboekte hotel hebben geannuleerd. We wilden de laatste 4 dagen van Sri Lanka toch net wat meer comfort en luxe hebben, dan alleen maar basic en een zwembad voor de kids vonden we nu toch ook wel een vereiste. De reis verliep vlot en de chauffeur was niet zo spraakzaam. Dus in no-time lag iedereen te slapen. Alle 3 de meiden hadden ontdekt dat de stoelen van de mini-van in slaapstand konden. Tegen 13:00 waren we in Mirissa bij het hotel Esprit d’Ici. Dit zag er prima uit en naar wat administratieve zaken en nog even de mededeling dat de betaling n Cash moet(niet weer toch, he?) gingen we naar de kamer. Dit was een balzaal met 2 kingsize hemelbedden en een hele fijne badkamer met direct warm water. Dit ging wel goed komen. Na de spullen op de kamer gezet te hebben zijn we gaan wandelen naar het strand. De golven waren wild en hoog. In eerste instantie waren de kinderen wat terughoudend, maar na 10 minuten niet meer weg te slaan uit het water. Zo zijn we door de vloedlijn het strand verder afgelopen en wie zien we daar? Op een terras zitten de man en vrouw(hij CIOS opgeleid en zij Intern begeleidster op een basisschool in Amsterdam) die we eerder bij het zwembad in Tissamaharama(Boomhut) hebben ontmoet en waar de kinderen hele verhalen mee hebben uitgewisseld. Zij waren ook net 5 minuten daar gaan zitten en en het was wel toevallig dat we elkaar na een week hier weer treffen. Na wat gekletst te hebben gaan we verder. Wie zien we daar? Thomas en Eline op een strandbed met net hun eerste biertje. Deze hebben we toen ontmoet op de treinreis van 7 uur van Kandy naar Ella. Hier zijn we dus ook weer even blijven plakken. Ondertussen lopen nog een jongen en meisje langs die eerder bij ons in het hotel in Ulawalawe hebben gezeten. Het is heel apart om mensen elkaar zo weer ergens anders in het land te treffen, alsof je elkaar al jaren kent!
Uiteindelijk gaan we bij Papa Mango zitten. Lilly had op Internet gelezen dat het daar prima eten is en goede bediening. Ook de golven zijn daar naar volle tevredenheid van de kinderen. Na de Lime-sodas en Kotthu’s en Egg Rotti gegeten te hebben gaan we het water in. Lilly raakt aan de praat met een Canadees gezin en zo blijven we een hele tijd op het strand bij Papa Mango. Uiteindelijk is Roos nog steeds aan het zwemmen in haar onderbroek . Maar het lukt ons niet om zwemkleding voor kinderen te vinden. We gaan daarom maar terug naar het hotel en Jeroen gaat met de kids nog even het zwembad in om het zoute water af te spoelen. Tegen 19:30 gaan ze uit het zembad. De kinderen vinden het een feest om in het donker te mogen zwemmen, met het geluid van de apen op de achtergrond. We eten die avond in het hotel wat van een goede kwaliteit is. De kinderen zijn bekaf en Roos geeft zelf aan dat ze naar bed wil. We leggen de kinderen op bed en gaan op het balkon een boekje lezen en het plan voor morgen bespreken, totdat ze allebei in slaap zijn gevallen. Dan gaan wij er snel achteraan.