Dag 12 - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 12

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

30 Juli 2017 | India, Angamāli

Vandaag is de dag vóór het vertrek naar Sri Lanka. Lil wordt wakker met bulten en rare plekken op de benen. We stellen vast dat die niet van muskieten zijn, maar wat het dan wel is?? Jincy en Benny weten het ook niet.
We kleden ons maar aan en gaan aan het ontbijt.
Dan gaan we nog even bij appan en amman langs om wat kadootjes te overhandigen die we uit Nederland hebben meegenomen. Ze vinden het helemaal gweldig.
’s Ochtends loopt Jeroen weer naar Mookkanoor om met een snelle 4G verbinding online in te checken bij Sri Lankan Airlines waarmee de volgende morgen van Cochin vertrekken naar Colombo. Incheken gaat goed en er wordt meteen weer een reisverslag geplaatst. Zo blijven we een beetje bij.
Als Jeroen weer terugloopt vanuit Mookkannoor komen Fleur en Roos Jeroen tegemoet op de scooter met Benny. Dat vinden de meiden echt helemaal het einde. Bij Benny aangekomen gaan we de koffers herpakken om ’s middags naar Tomy te verhuizen om daar te blijven slapen. Dat is echt een eer voor ze. We hebben echter onze bedenkingen omdat de ruimte veel kleiner is dan wat we nu bij Benny gewend zijn. We denken er dan ook aan om de kinderen daar te laten logeren en wij gewoon bij Benny gaan slapen. De kids hebben daar geen probleem mee. Wij vinden het toch wel een beetje spannend.
De lunch wordt bij Tomy genuttigd. Er is echter een buurtfeest waarbij zowel Benny als Tomy betrokken zijn. Dit is jaarlijks en dit jaar is het bij de buren van Tomy. We maken dus het feestgedruis mee, waarbij eten het belangrijkste is. Wij krijgen echter apart lunch omdat het gerecht bij de buren echt Kerala is en wellicht te spicy. We willen het toch wel graag proberen en er wordt een schaaltje voor ons opgehaald. Het is heerlijk. De kinderen laten de spices maar voorbij gaan.
Het is voor ons een rustige middag. Kinderen kijken film en wij lezen een boek. Tegen 17:00 gaan we nog even naar Benny om de laatste spullen in de koffer te doen en lopen terug naar Tomy.
Ondertussen is het feest weer verder gegaan en zijn wij alleen met Lidiya en Libiya. Tegen 19:00 wassen we de kinderen en eten ze en gaan ze lekker slapen. Waar wij ook gehoopt hadden op tijd in bed te liggen, omdat de volgende dag om 6:00 opgestaan moet worden, werd het pas 21:30 voordat we gingen eten. We hebben een beetje het idee dat ze ons wat vergeten waren door het feest. Uiteindelijk rijden we met Benny en Jincy naar huis en gaan na een heerlijke koude douche op bed.
02:30 gaat de telefoon(indiaas GSM-nr). Jeroen neemt op. Het is Tomy, Want Roos is ‘crying’. Na een minuut verbreekt Tomy de verbinding. We gaan er maar vanuit dat het onder controle is. Later blijkt dat de vrouwen des huizes, inclusief Fleur zich over haar ontfermd hebben en Roos toch weer in slaap gekregen.