Dag 11 - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 11

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

29 Juli 2017 | India, Angamāli

Iedereen wordt opgewekt wakker en we kunnen lekker aan het ontbijt. Jeroen krijgt echter wat last van de buik. Als dat maar goed gaat! Na onze spullen gepakt te hebben en de kadootjes hebben verzameld voor Mary en de kinderen gaan we tegen 10:30 met de Riksja naar Mary. Zij woont in Angamaly en is dus niet zo heel ver weg. Toch heeft de Riksja-driver moeite met het vinden van het adres, maar zodra we in de buurt komen herkennen we het weer wel.
Mary, Jissy en Jeeson staan ons al op de veranda op te wachten en zijn helemaal vereerd als we aankomen. De ontvangst is dan ook heel hartelijk. Het is ook leuk dat Jeeson thuis is want die heeft net 2,5 jaar in Bahrein gewerkt.
Eerst gaan we naar de koeien en de geiten kijken. Ze hebben een kalfje en een baby-geitje. Roos wil het maar al te graag aaien. Voorheen stonden de dieren verder weg, maar sinds een paar jaar huren ze de grond naast hun, waardoor dit een stuk makkelijker is. Mary is met heel veel dingen self-supporting. Zo hebben ze verse melk, op de grond wordt tapioca en rijst verbouwd en staan er ook bananenbomen. Na terug bij het huis te zijn wordt de thee en lekkernijen weer opgediend. Ondertussen staat er weer een geweldadige India film op waar de kinderen met open mond naar zitten te kijken. Dit schijnt helemaal top te zijn. Daarna gaan we lunchen, waarbij Jeroen nog steeds niet helemaal lekker is. Mary heeft daar wel een drankje voor. Volgens ons is het gewoon alcohol, maar we proberen het maar. Na een beetje rijst gegeten te hebben gaat Jeroen op bed liggen en gaan Lil en de kids een rondje door de buurt lopen met Mary, Jissy, Maria(nichtje van Jissy en Jeeson) en Jeeson. Ze komen ook bij een Old-house. Hier verblijven ouderen die niet meer voor zichzelf kunnen zorgen door ziekte. Dit is een instituut van de kerk. 5 jaar geleden zijn we daar ook geweest en doneren wat geld. Op de terugweg komt Jeroen Lilly en de kids tegemoet gelopen. Het gaat ineens helemaal beter. Zou het drankje dan toch gewerkt hebben?
Thuisgekomen gaan we weer aan de thee en nog meer heerlijke dingen. Er wordt een film opgezet, Pete’s dragon en de kinderen zijn helemaal in hun nopjes. Na de film wil Maria graag dat we ook naar haar huis gaan. En dat doen we dus.
Bij Maria en Aneta langs geweest. Dit zijn de nichtjes. Moeder is engels lerares en geeft leraren les en is goed te begrijpen. Roos grootste lol met Snapchat(of zoiets) en er wordt daar naar de westerse muziek geluisterd zoals Ed Sheeran en Justin Bieber. Ook daar weer allerlei lekkers waar we beschaafd een stukje van nemen en dan vriendelijk bedanken. Inmiddels is het weer 20:00 geworden en lopen we terug naar Mary en spoelen de de kinderen buiten af met warm water zodat ze gewassen aan tafel kunnen en dan bij Benny meteen bed in kunnen.
Om 22:00 staat de Riksja voor om ons terug naar huis te brengen. Kinderen vinden het een heerlijke dag geweest waarbij ze alle aandacht hebben gehad en dan in het donker met de Riksja naar huis, terwijl ze thuis al lang en breed in bed zouden hebben gelegen is helemaal vet.
Kids op bed en Jincy is ook al naar bed. Daarom kletsen met Benny over wat plannetjes en dan is het alweer 00:30. Laten wij ook maar naar bed gaan.