Dag 20(5-1-12) - Reisverslag uit Trivandrum, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 20(5-1-12) - Reisverslag uit Trivandrum, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 20(5-1-12)

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

12 Januari 2012 | India, Trivandrum

De dag zou bestaan uit een bezoek naar Lelama. Verder geen andere verplichtingen. Waarschijnlijk is alleen Lelama thuis en is de rest aan het werk of naar school/stage. Lelama woont bij het vliegveld en we gaan op eigen houtje met de riksja naar haar toe. Dat gaat uiteindelijk bij de eerste beste afslag al mis. We rijden ergens een wegje in waarvan zowel Jeroen als Lilly geen enkel benul hebben. Na 5 minuten wordt er toch aan de 'noodrem' getrokken en pakt Lil de telefoon. Lilly belt Lelama en geeft het toestel aan de riksja-driver. Na wat uitleg en het benoemen van de kerk van Josperum weet hij de weg, Er wordt omgedraaid en 20 minuten later zijn we bij Lelama. Het blijkt dat Sebastian ook thuis is. Hij handelt in nootmuskaat, maar we hebben geen enkel idee wat dat nu inhoudt of wanneer hij nu 'echt' werkt. Hij gaat blijkbaar 's morgens wel een uurtje weg met de fiets en dat doet hij 's avonds nog een keertje. Het zal wel. Ze leven er kennelijk wel goed van.
Ondertussen zit Lil met Lelama over vroeger te praten en om de paar zinnen komt of Fleur of Roos er tussendoor. En zijn het niet de kinderen, dan komen we wel even buren of relaties binnengevallen die ons even willen zien. Het is in India heel belangrijk om een goede band met de buren en relaties te onderhouden. En als er dan ook nog eens 'hoog' bezoek is dan wil iedereen dat zien. Iedere ontmoeting betekent ook meteen weer een uitnodiging voor ons om hun huis te komen bezoeken. Daar hoort ook weer eten bij en we proberen dat zo netjes mogelijk af te houden. Het lukt niet altijd, maar wel vaak.
Na de lunch, waarbij Fleur weer ananas eet, gaan we even naar het vliegveld. Dat is maar een stukje verder en het is lekker om even te lopen. Daar moet wel bij opgemerkt worden dat het extreem heet is. Nauwelijks wind en een brandende zon. Desondanks toch even aan de wandel. Sebastian gaat mee, want hij weet een goeie plek om vliegtuigen te zien komen en gaan. wat opvalt is dat Fleur en Sebastian hand in hand lopen. En op het moment dat we langs koeien en geiten moeten mag Sebastian haar zelfs optillen. Fleur is een echte held als het gaat om dieren. Uiteindelijk komen we op een heuvel aan waar we een goed uitzich hebben.
Dan komt in de verte het eerste toestel eraan. Het begint met een lichtpuntje van de landingslichten en dan komt hij snel lager en dichterbij. Het geluid zwelt aan en het toestel komt recht op ons af. Als dat geen mooi shot oplevert met de video. Fleur en Roos staan met de handen tegen de oren. Jeroen geniet met volle teugen. De wielen raken de grond, de rook komt er vanaf. De turbines gaan in reverse en de machine komt tot stilstand. Nog geen minuut later weer een lichtpuntje. Het verhaal herhaalt zich!
Na een drietal landingen en één vertrek gezien te hebben gaan we op weg naar huis. Daar is inmiddels Jibbon thuisgekomen. Het avondeten wordt geserveerd. Dit keer naast de ananas ook papaya. Dit blijkt toch geen favoriet van Jeroen te worden. Een wat melige, raar ruikende oranje vrucht. Ook Lilly en Fleur zijn er niet voor te porren.
Jibbon brengt ons weer naar het hotel. Eigenlijk wilde we de was bij Mini weer halen, maar daar was het te laat voor. Daarom nog maar even Wilson gebeld of die dat de volgende morgen naar het hotel kon brengen. 'No problem'.