Dag 19(4-1-12) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 19(4-1-12) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 19(4-1-12)

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

04 Januari 2012 | India, Angamāli

Om 9:30am zijn we eruit. Er staat nu echt niets op het programma. We kleden ons aan en gaan om het gemak ontbijten. Fleur aan de toast met jam, Roos meloen en wij aan de appam met allerlei curry's en chutneys. Het klinkt vreemd, maar het is heel lekker om 's morgens warme en pittige gerechten te eten.
Als we met het ontbijt klaar zijn komt Tomy binnen. Hij kwam nog wat wasgoed brengen, wat we bij ze hadden laten liggen. Dat kwam mooi uit want dan konden we ook nog de mogelijkheden onderzoeken van de reis naar Trivandrum. Hij moest nog een klusje op de scooter doen en na een paar minuten zou hij er dan zijn. Dat werd uiteindelijk een half uur. Het bleek dat hij al wat research bij reisbureau's had gedaan. Die hadden allemaal een bus, conform onze maatstaven, die op zondagnacht 00:15am vertrok. Dit was ook geen optie. Toen zijn Tomy en Jeroen op de scooter gestapt(dit keer reed Tomy, wel zo veilig!) en zijn nog 15 reisbureau's en het busstation afgeweest. De Stationmaster van het busstation was niet echt bereidwillend en had geen suggesties. Dus toch maar weer naar de commerciele bureau's, maar die hadden ook allemaal alleen maar de optie van de nachtbus. En dt was geen optie. Na terugkomst in het Hotel is Tomy maar even mee naar de kamer gekomen om ook alles met Lilly door te nemen. Conclusie is dat we met een Taxi naar Trivandrum gaan. De eerste prijsopgaves komen uit op 4500 rupees. Tomy gaat nog wat connecties langs om te bekijken of het gpoedkoper kan. In ieder geval is het plan om zondag, 8-1-12 om 1:00pm te vertrekken vanuit Kokkunnu om 5-6 uur later in Trivandrum aan te komen. Nu nog een hotel regelen in de buurt van het vliegveld en we zijn waar we zijn moeten.
Het is zo tegen 12:00pm en ons wasgoed zou eigenlijk weer gedaan moeten worden. Jeroen gaat daarop met Fleur alleen in de riksja naar Mini. Hij overlegt met de riksja-driver dat hij moet wachten bij Mini omdat ze meteen weer teruggaan. Dat is meteen een stok achter de deur om niet te kunnen blijven eten. Mini is thuis en ze neemt het wasgoed in ontvangst. Meteen heeft ze weer een programmawijziging voor komende zaterdag. Jeroen blijft heel kalm en zegt dat hij de boodschap zal overbrengen aan Lilly en dat dat de volgende dag verder afgestemd zal worden. Na nog een handje aan Mini har broer en vrouw gegeven te hebben gaan Jeroen en Fleur terug,
In de tussentijd heeft Lil Roos eten gegeven en kan ze op bed om haar middagdutje te doen.
Jeroen geeft de riksja-driver de opdracht om bij de junction te stoppen. Hij kan dan nog mooi wat luiers voor Roos kopen en kan dan ook de shops van Benny en Wilson bezoeken. Bij aankomst bij de winkels blijkt dat Benny er niet is. Achteraf blijkt dat hij met Jincy naar het ziekenhuis is geweest omdat ze haar voet een paar dagen geleden had verzwikt. Achterin zit appan te lunchen. Hij is blij verrast als hij Fleur en Jeroen ziet. Hij is net klaar en ruimt zijn lunchsetje weer op en loopt mee naar voren naar de winkel. Daar geeft hij Fleur nog gauw wat cashewnoten, amandelnoten en rozijnen mee. Jeroen laat ze wel sealen anders zijn ze voor de lunch al op. Een tijdje later loopt Jeroen met Fleur op zijn schouders terug naar het hotel. Fleur heeft de tijd van haar leven.
Roos slaapt op de kamer en eigenlijk moet er gelunchd worden. Maar Roos helemaal alleen op de kamer laten is geen optie. De oplossing is dat Lilly eerst met Fleur gaat eten en dat Jeroen later even alleen gaat. In die tussentijd kan Jeroen weer aan zijn dagboek werken en wat foto's van de Blackberry naar de computer overzetten. Hier was naruurlijk weer speciale Blackberry-software voor nodig want met de usb-reader was het allemaal weer gecodeerd. Maar lang leve Internet en je hebt alles bij de hand.
Nadat Roos haar slaapje had gedaan zijn we weer Angamaly ingegaan. Beetje rondneuzen. Lilly wilde nog wat Prednison kopen om weer iets van haar reuk en smaak terug te krijgen. Uiteindelijk kun je hier al dat soort spul kopen, wat in nederland alleen op recept verkrijgbaar is. Lilly was nog niet bij de shop geweest en dat hebben we toen ook maar meteen gedaan. Het was trouwens een snikhete dag. Het aanwezig zijn bij de shop heeft een bijzondere uitwerking op het winkelend publiek. We genereren echt traffic naar de winkel. Op enig moment zijn er zelfs duitse(witte) toeristen bij Benny zijn winkel. Ze praten alleen over de prijs, maar kopen uiteindelijk niets. Iedereen komt een praatje maken en als de mensen aan Fleur vragen "whats your name" dan antwoord ze keurig "Fleur". Maar meestal vragen die mensen dan weer "whats your name" en dan roept ze "FLEUR".
Lilly vond eigenlijk dat Jeroen zijn haar te lang was. Nu zat er achter de shops van Wilson en Benny toevallig een kapper. Hij was nu nog iemand aan het scheren, maar daarna kon Jeroen. Na plaats genomen te hebben in de stoel ging de razende kapper aan de gang. Eerst de coupe knippen, onder instructies van Lil. Een beetje meer, een beetje minder. Toen een zeer intensieve hoofdmassage, alsof hij wilde dat het haar weer ging groeien of zo en daarna een heerlijke scheerbeurt. Gelukkig had Jeroen zichzelf 3 dagen niet geschoren, dus had het nog wat effect. Na een 45 minuten was de exclusieve verzorging ten einde en kon Jeroen weer naar de shop.
Daar hebben we nog wat Chai gedronken en zijn toen op weg gegaan naar het Hotel. Roos riep als een dolle "Bye Bye". Onderweg kopen we nog twee ananassen voor Lelama, waar we morgen naar toe gaan, die per stuk EUR 0,30 kosten(geen geld dus).
In het hotel hebben we ons allemaal gewassen, nieuwe kleren aan, Roos kon nog even naar de Teletubbies kijekn, en op naar het restaurant. Daar was het vanavond geen buffet, mar a la carte. Na de ober instructies gegeven te hebben over dat eerst de kinderen aan de beurt waren en dan wij konden we aan tafel. Roos liep nog wat rond en opeens was het pikkedonker. Fleur riep meteen "Powerkut", maar we denken dat ze "powerCut" bedoelde. Ze weet de dingen al goed te benoemen.
Verder is het eten prima verlopen. Wel wat later dan gepland, maar uiteindelijk ligt toch tegen 9:30 iedereen op zijn bed.

• 05 Januari 2012 - 07:50

Gina:

Wat ben ik jaloers op jullie, zeker als ik de foto's zie. Wat heeft Leelama een mooi huis gekregen. Die zijn er echt op vooruit gegaan. Hoe communuceerd Fleur? met handen en voeten? en leert ze al een woordje engels?
    Gr Gina

• 05 Januari 2012 - 10:38

Ans Brouwer:

Ongelofelijk wat jullie allemaal meemaken. Heel leuk om op de foto's te zien dat de meisjes het zo goed maken, vooral Fleur lijkt het goed naar haar zin te hebben.
    Veel plezier en goede reis naar de Maledieven. Hier in Nederland stormt en regent het verschrikkelijk en in het Noorden stijgt het water heel hard. Geniet nog maar van het weer daar.
    Liefs voor allemaal mama

• 05 Januari 2012 - 18:43

Pieter En Hanneke:

Hoi Lilly, Jeroen, Fleur en Roos,
    Heel leuk om jullie te volgen.
    Een gelukkig 2012.
    Pleun, Guusje, Hanneke en Pieter