Dag 1(17-12-11) - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 1(17-12-11) - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 1(17-12-11)

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

21 December 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Het is eigenlijk 21-12-2011 dat we met ons verslag beginnen. Het is de eerste dagen erg hectisch geweest en we worden letterlijk door iedereen geleefd. Ieder familielid wil wat met je, eten, slapen en bezoeken. Alles wel positief en heel lief bedoeld, maar wel erg vermoeiend. Vragen als, wat wil je eten, wat is het programma morgen, wie ga je bezoeken etc etc. We hebben dan natuurlijk ook nog Fleur en Roos, die niet weten wat ze overkomt. Met name Fleur weet geen raad met de aandacht en knuffels en vasthouden en aanraken door iedereen. Roos doet dat weer wat beter. Vanavond hebben we voor het eerst tijd om de laptop op te starten en de site bij te werken.

Zaterdag morgen 17-12-2011, 11:00 zijn we vertrokken naar Schiphol. We hebben nog een laatste check gedaan met de koffers en of we ieder een hand vrij hadden voor Fleur en Roos. Papa zou in ieder geval wel het meeste moet sjouwen, maar ja daar ben je papa voor! Fleur nam haar knuffel Herald mee en papa had gezegd dat ze daar goed voor moest zorgen. Dat zou ze doen.
Voor Fleur er Roos begon de catering al in de auto. Lil was de 'stewardes' en voorzag ze van hun natje en droogje. Op Schiphol aangekomen heb ik Lil en de kinderen met bagage achtergelaten om de auto weg te brengen. Inmiddels was de koffer ingechecked.
We hadden nog even tijd voor boarding dus we konden nog even langs een drogisterij voor de allerlaatste dingetjes en toen was het weer rennen naar de gate. We hadden Fleur voorbereid op de douane en dat ze door een poortje moest. So far so good. Totdat de vriendelijke douanier toch echt wilde dat ook Herald( de knuffel) door de röntgen ging. Nou, toen maakten we een Fleur mee die we nog niet eerder hadden gezien. Panisch was en de hele gate wist dat wij er ook waren. Had papa ook maar niet moeten zeggen dat ze 'heel' goed voor Herald moest zorgen.
Eenmaal aan boord van het vliegtuig van Emirates, ging alles voorspoedig. Lil en Fleur zaten met z'n tweeën en ik zat er achter. De eerste etappe naar Dubai was 6,5 uur vliegen. We hadden ieder ons eigen beeldscherm met personal entertainment. 1000 films, series, games en een camera op de neus en de buik van het vliegtuig, zodat we konden zien waar we vlogen. Maar met twee kinderen kom je aan geen enkele film, serie of game toe!!! Dus aan ons was het niet besteed. Fleur heeft Cars en Dumbo gezien en wij alleen de live-beelden van het vliegen. De kinderen hebben zich prima gehouden,maar je bent steeds wel met iets bezig. Fleur durfde eerst niet naar he toilet, daar moest een stewardes aan te pas komen.Maar toen ze eenmaal durfde wilde ze iedere 5 minuten. Nou daar ben je ook mooi klaar mee. Eten ging goed. Eerst werden de kinderen in het vliegtuig uitgeserveerd. Toen die klaar waren kwam de grote mensen aan de beurt. dat was ook net de slaaptijd van Roos. Ik heb toen eerst gegeten en daarna heb ik Roos overgenomen en mocht Lil eten.
We hadden voor Roos nog een Bassinett geregeld, een bedje om in te slapen, maar de stewardessen vonden haar toch wel te groot voor. We hebben er toch op aangedrongen en zo heeft ze nog even, met opgetrokken knieën, kunnen slapen totdat de turbulentie begon.
Op Dubai aangekomen waren we op zoek naar de Buggy voor Roos. Die hadden we bij het instappen bij de piloot afgegeven(dan kon hij hem achter zijn stoel zetten!) en 'normaal' is het dan dat bij het uitstappen die Buggy er als eerste uit is. Maar niet in Dubai, nee die zou via de bagageband komen. Maar dan moesten we eerst door immigrations. Dat leek ons al niet zo'n goed idee, maar we hebben het twee keer nagevraagd en het zou echt zo moeten. Totdat de doaunier zei dat dat niet het geval was. Toen merkte Lil op dat er overal vuurrode buggy's stonden, deze kun je op het vliegveld gebruiken. Als je naar de gate gaat dan laat je deze weer achter. Zo hadden we in ieder geval alweer een uur doorgebracht van de 3 uur die we als tussenstop hadden. We gingen er toen maar vanuit dat de Buggy in Cochin wel weer te voorschijn zou komen. Toen hebben we gauw een rustig plekje voor de 'tenten' van Fleur en Roos gezocht. Dat zorgde voor veel bekijks.Met name Roos, want die ging niet slapen maar had haar eigen speeltuintje op die manier.
om 2:45 am vertrok het toestel(Emirates) naar Cochin. Wat bij binnenkomst in het vliegtuig opviel was de nederlandse bemanning en hier en daar een belg. De service was er niet minder om. Deze vlucht duurde nog 3,5 uur.

• 21 December 2011 - 19:03

Suzanne:

Wow wat een reis en dat nu al. Twee kleine dappere meiden hoor. Probeer veel te genieten en ik hoor graag een vervolg.

• 21 December 2011 - 20:17

Gina En Hennie:

Ik zie het allemaal voor me. Ik snap precies hoe het in Angamaly is gegaan. De eerste keer zijn we na 3 dagen boos geworden, daarna ging het beter. Hebben jullie tot nu toe de vrede kunnen bewaren? Dat Fleur daar niets van moet hebben kan ik me voorstellen. Als jullie meer op jezelf zijn zal dat wel beter worden. Nog veel plezier en groetjes.

• 21 December 2011 - 20:30

Birgitte:

Jeetje wat een onderneming. Beetje vermakelijk ook wel om te lezen, zie Fleur haar panische aanval al voor me. Kan er over meepraten...hahahaha... Maar volgens mij gaat dat de komende 3 weken helemaal goed komen. Even wennen en dan helemaal genieten met en van zijn allen.

Geniet er van en alvast fijne kerstdagen toegewenst.

Liefs Birgitte

• 22 December 2011 - 07:47

Arna:

Wat een onderneming. Spannend! Kan me voorstellen dat Fleur haar knuffel niet kwijt wilde... Fijn hè, dat je dan vol in de spot Libby's staat ;-)... fijne feestdagen, maar vooral GENIET! X Arna

• 22 December 2011 - 08:29

Ans Brouwer:

Lieve Jeroen, Lilly, Fleur en Roos, heel blij van jullie gehoord te hebben; Wat een avonturen al, maar heel leuk om te lezen. Zo,n knuffel door de scan is ook wel aangrijpend natuurlijk. Hoop dat het na de eerste hectiek wat rustiger wordt. Liefs en kusjes voor de meisjes.
    Mama

• 22 December 2011 - 13:42

Andre:

Spannend zo te lezen hoe het jullie vergaat. Geniet er van, genoeg oppas voor Roos en Fleur daar.