Dag 32 - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 32 - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 32

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

19 Augustus 2017 | Nederland, Tilburg

Het is 5:45. Jeroen gaat eruit. Het is dag 32 en de laatste dag van deze vakantie. Lilly en de kinderen komen er tegen 6:00 uit. De lange broeken en schoenen worden weer aangetrokken. Toch vreemd om dit aan te doen na al die weken sandalen, korte broek en t-shirt. We ontbijten vandaag niet. Het is te vroeg en we nemen op het vliegveld wel wat. Wel krijgen we nog een Milk-tea met Cardammon. Dan komt om 6:30 Tomy met de taxi. Ondertussen is ook Wilson nog even met scooter gekomen. In regenpak, want het regent nog steeds. De spullen worden ingeladen(inclusief Carromsbord) en na afscheid genomen te hebben van Benny, Jincy, Naina, Beyon en Wilson gaan we naar het vliegveld. Daar aangekomen komt ook echt het moment dat we van Tomy afscheid moeten nemen. We zetten de spullen op een trolley en gaan de koffers afgeven. Jeroen geeft nog duidelijk aan dat het Carromsbord met Care behandeld worden. Dat is geen probleem en Jeroen krijgt een label voor het bord en mag het op een andere plek afgeven. Verder staat het verblijf op het vliegveld van Cochin in het teken van het zoeken van een miniatuur riksja. In de beleving van Jeroen en Lilly hebben ze, toen ze naar Sri Lanka gingen, op dat vliegveld hele kleine miniatuurtjes gezien van metaal. We hebben dan ook de hele tijd tegen de kinderen gezegd dat ze die nog wel zullen krijgen. Na diverse controles en stempels van de douane kunnen we op zoek gaan. Maar hoe we ook zoeken, ze zijn niet meer te vinden. Alle winkels hebben we 2 keer gehad, maar geen succes. Gelukkig hadden de kinderen wel een alternatief gezien die ze mooi vonden. Helaas wel van plastic en niet direct onze keus, maar wel leuk om te zien. We eten nog even de laatste samosa’s en gebakken banaan en een milk-tea en dan kunnen we aan boord op de eerste vlucht van 4 uur naar Dubai. We komen een half uurtje eerder aan dan gepland op Dubai en we kunnen deze keer op dezelfde terminal blijven. Dat scheelt een hoop tijd. Een 2 uur later zitten we op de vlucht naar Dusseldorf die ongeveer 6,5 uur zal duren. Geplande aankomsttijd Dusseldorf 19:25. Op de vlucht worden veel films gekeken en leest Jeroen nog een boek uit. Fleur is inmiddels op haar eerste vlucht haar ereader vergeten. Die is dus klaar met lezen. Als we zo’n 4 uur hebben gevlogen komen we een man tegen. Dit is ook weer toeval. Dit zijn namelijk de mensen waarachter we in de rij stonden in Dusseldorf en die naar Vietnam, Laos en Dubai gingen. We kunnen dan heerlijk praten over ieders belevenissen. Dat is dan ook meteen wel het hele mooie van reizen, namelijk de ontmoetingen die je onderweg opdoet en de verhalen van iedereen. Om 19:00 landen we in Dusseldorf, ook weer wat sneller dan gepland. We wachten op de koffers en het carromsbord. De koffers zijn er en dan komt via een andere deur daar ook het carromsbord. De kinderen, en Jeroen, zijn door het dolle heen. Na zoveel jaar is het gelukt!!
We lopen het aankomsthal in en daar staat de vader(opa Golf) van Jeroen al te wachten. Fijn om elkaar weer te zien en ook de kinderen overvallen hem met verhalen en belevenissen, die hij natuurlijk al op waarbenjij.nu heeft gelezen!! We rijden terug naar huis. Heerlijke wegen, geen kuilen en bulten en géén getoeter. We stoppen op de terugweg nog even bij Oma Golf voor een eerste groet en bakje koffie en thee, maar Roos is ondertussen in slaap gevallen. Om 22:00 komen we thuis. We leggen de kinderen in bed en 15 minuten liggen we er zelf in. Voldaan en fijn dat alles goed is gegaan en iedereen weer veilig thuis is vallen we in slaap.
Hiermee komt een einde aan ons reisverslag van INDIA 2017 en willen we iedereen bedanken voor de interesse in onze verhalen en reacties. Wellicht dat dit ook bij jullie de reislust aanwakkert!

• 20 Augustus 2017 - 16:16

Angelique:

Fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn lieverds! Heerlijk om jullie verhalen te lezen. We spreken snel af na de vakantie! X, Angelique en de rest