Dag 13 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 13

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

31 Juli 2017 | Sri Lanka, Colombo

Om 06:00 gaat het alarm van de telefoon. Dit is de eerste keer dat we het alarm hebben moeten gebruiken tijdens de vakantie.
Lil en Jeroen wassen en kleden zich aan en om 6:30 staat Tomy met de auto voor. We rijden naar zijn huis om daar de kinderen te doen en te ontbijten. Fleur heeft geen honger en de rest eet allemaal wat Puttu met banaan. Om 07:15 brengt Tomy ons naar het vliegveld van Cochin. Het is er tamelijk rustig en het afgeven van koffers en inchecken gaat behoorlijk vlot. Ook Customs gaat goed. Jeroen belt het hotel om de taxi-service te bevestigen. Op het moment dat we bij de Gate aankomen zien we net ons vliegtuig aan komen taxiën. Dit gaat dus een vertraging worden. Het blijft beperkt tot 45 min, maar de taxichauffeur in Colombo zal wat meer geduld moeten hebben. Met een uurtje zijn we geland. We vullen netjes ons embarkation-formuliertjes in(we weten nu hoe het moet) en we zijn zo door de douane. De chauffeur staat klaar met een bordje ‘Jeroen’ en we stappen in een heerlijke Airco-Toyota-Hybrid. Naar het hotel is een uurtje rijden. Het is niet zozeer de afstand, maar de traffic in Colombo waarom het zo lang duurt.
Bij het hotel komen we tegen 13:30 aan. De kamer is nog niet klaar, maar daar gaan ze meteen aan beginnen. Lil en de kinderen krijgen wat jus d’orange en Jeroen is bezig om een Internetverbinding op te zetten. Alle sites werken behalve Booking.com. En deze hadden we net nodig om ons hotel in Ella te boeken. Hier zullen we 3 augustus aankomen met de trein. Waarschijnlijk een probleem in de firewall van het Hotel. Nadat we de koffers op de kamer hebben gezet en vastgesteld dat het een hele ruime kamer is met 2 Kingsize bedden, gaan we met de riksja naar Fort Colombo Railway station. We hebben namelijk tickets nodig om morgen naar Kandy te gaan. Wat nu weer blijkt is er deze week een groot festival in Kandy waardoor de trein bommetje vol zit. Jeroen gaat toch maar in de rij staan om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Na diverse mensen voor zich afgedropen te zien hebben vertrekken is hij aan de beurt. Er zijn nog wel 4 kaartjes maar dat is pas om 15:35 en is alleen Second Class. We wilde natuurlijk Observation R9oom of First Class, en zeker geen 3rd Class. We hadden dus onze tckets voor RP 1100,=(EUR 6,-) met 4 man. De reis duurt zo’n 2,5 uur.
Wellicht leuk om te weten is dat dit reisverslag in de trein naar Kandy getypt en op de site is geplaatst.
Na de tickets te hebben bemachtigd gaan we voor wat eten op stap. Het is inmiddels 16:00 geworden en we lusten wel wat na het ontbijt van 07:0o en één broodje in het vliegtuig. We zien een te3ntje waar ze Hoppers verkopen. Dit zijn een soort pannenkoekjes die in een wokje worden gebakken met een eitje erin. In veel reisgidsen worden ze benoemd en die gaan we dan ook maar eens proberen. Met nog wat koekjes voor de kinderen erbij zijn de magen weer gevuld.
Doel is nu om langs Lake Bearie te lopen, want de kinderen hadden van die waterbootjes in de vorm van zwanen gezien. Helaas voor de kids zijn we ergens langs de verkeerde kant gelopen en hebben ze nooit gezien. En helaas voor ons, dit was het slechtste stukje Colombo wat we maar hadden kunnen treffen. We hebben echter wel Vleermuizen gezien, dat was weer een bezienswaardigheid op zich. Na nog een tijd doorgelopen te hebben en Roos een paar keer bij Jeroen op de schouder heeft gezeten kwamen we weer in de bewoonde wereld met dito shops. Eén van die winkels zijn we binnengegaan. Heerlijk in de Airco en wij kleren passen. De kids hadden de afdeling met zelfrijdende auto’s en motoren gezien waar ze op mochten rijden. Het is gefilmd.
Het was 20:00 en we wilde wat gaan eten bij Cinnamons Gardens. Blijkbaar was dit heel lastig voor de riksja-drivers. We hebben er 3 nodig gehad, waarbij we met een nog een pittige discussie hebben moeten voeren omdat hij ons bij het hotel Cinnamons Garden heeft afgezet waar hij 300 rupees voor wilde hebben, terwijl het 5 minuten rijden was . Ook dit hebben we weer netjes opgelost en uiteindelijk in de goede wijk terechtgekomen(en de regen was net gestopt) kwamen we bij een Chinees Restaurant Hier hebben we heerlijk gegeten.
Om 22:00 met de riksja terug naar het hotel. Ook deze riksja-driver was niet bijster helder. Uiteindelijk heeft Jeroen Google Maps erbij moeten pakken en de weg gewezen.De driver had zich dus vergist en wilde 100 rupees extra. Nu, voor EUR 0,60 doen wij niet rottig.
In het hotel aangekomen heeft iedereen gedoucht en zijn we met z’n allen heerlijk gaan slapen.

• 02 Augustus 2017 - 11:11

Maarten:

Wat een mooie avonturen, op wat rugpijn en korte ziekte momentjes na. Ben benieuwd naar de verhalen als jullie terug zijn.

• 02 Augustus 2017 - 11:23

Gina Klap:

Heel leuk om alles te lezen. We wachten op verdere avonturen.