Dag 6 - Reisverslag uit Kāladi, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Kāladi, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

24 Juli 2017 | India, Kāladi

Na een beroerde nacht van Jeroen en ook Lil heeft daardoor niet goed kunnen slapen staan we toch maar op. Deze dag staat in het teken van een bezoek aan Leelama met een overnachting. Ze wonen in Kaladi en we nemen de riksja daar naar toe. Fleur kijkt hier al heel de tijd naar uit en nu is het zover. Ze vinden het fantastisch. We worden bij een kerk in Kaladi afgezet en daar staat de jongste zoon van Leelama, Josh, met zijn auto. Hij zal ons verder naar het huis brengen. Leelama woont in de buurt van het vliegveld, wat zeg ik, tegen de startbaan aan. We zien de vliegtuigen akelig dchtbij landen en opstijgen. Toch gaat dat redelijk snel wennen en geluid valt ook wel mee. We kennen het oude huis van ze, maar dit huis is vele malen groter en netter. 5 jaar geleden was het net gebouwd en nog niet van verf en afwerking voorzien. Nu was dat wel het geval, omdat 3 jaar geleden Jibon is getrouwd. Hij is de oudste zoon van Leelama en Sebastian. Bij het trouwen moet alles spik en span zijn, zo ook het huis. Daar hebben we nu veel plezier van. Jibon is getrouwd met Meettu en hebben net een kindje gekregen(Elana) . Na de lunch gaan we ze bezoeken en tegen 17:00 zijn we daar. We worden ontvangen met gerechten die niet Kerala’s zijn. Zo krijgen we hamburgers, friet met mayonaise. Ze hebben daar echt hun best op gedaan, maar uiteindelijk vinden we de curry’s en andere items net zo lekker of lekkerder.
Na dit bezoek worden we door de buurman van Jibon en Meettu naar een plek, net achter de de kust gereden voor een mooie Sunset. Hier schieten we wat mooie plaatjes en klimmen de kids in bomen.
Uiteindelijk zijn we tegen 21:00 bij Leelama thuis, want onderweg moeten we natuurlijk ook nog bij andere mensen even langs om kennis te maken, thee te drinken en wat te eten. We laten deze keer dan het avondeten bij Leelama thuis maar even aan ons voorbij gaan. We houden het verder bij praten en Jeroen probeert wat artistieke nachtfoto’s met landende vliegtuigen te maken. Helaas, dit project slaagt niet. Nog even oefenen of een extra workshopje bij Foto Jans nemen.
Voor het slapen zat Jeroen natuurlijk nog steeds met zijn rug en de bedden waren nog steeds van stugge kwaliteit. Er was wel een divan in de huiskamer aanwezig waarop ik half zittend zou kunnen slapen en we hebben die toen in de slaapkamer bij Fleur gezet. Zo is Jeroen de nacht ingegaan en heeft hij redelijk goed kunnen slapen. Ook de Kids en Lilly hebben de nacht prima doorgebracht.