Dag 34(19-1-12) - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 34(19-1-12) - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 34(19-1-12)

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

21 Januari 2012 | Nederland, Tilburg

Om 2:00am gaat de wekker. We gaan eruit. Jeroen brengt de koffers naar beneden. De boardingpassen zijn geprint en de rekening wordt betaald. Om 2:30 staat de taxi er en wordt alles en iedereen ingeladen. Tegen 3:00am staan we op het vliegveld. De vlucht gaat om 4:35am. We leveren onze bagage af en hangen wat labeltjes aan onze handbagage. En lopen dan naar customs. Daar treffen we een doaunier die eens voor de verandering niet moeilijk doet over de kinderen in het paspoort. Dat hebben we vandaag namelijk alweer 3 keer moeten uitleggen. Dit gaat allemaal van een leien dakje. Helaas, te vroeg gejuicht. We treffen een bewaker, voordat we bij de scans zijn, die controleert of er een labeltje aan je tas hangt. En ja hoor, hij heeft bij ons een tas gevonden waar geen labeltje aan zit. Dit labeltje bevat geen enkele informatie en voor Jeroen is het dan ook onbegrijpelijk waarom dit moet. Jeroen wil een discussie aangaan met deze over ijverige man, maar ziet dat hij onverbiddelijk zal blijven. Dus maar terug naar de balie voor zo’n ‘labeltje’. Het mooie is dan dat je dan weer door de doaune heen moet, terwijl alle stempels van exit er al in staan. Benieuwd hoe dit zo meteen gaat als hij weer terugkomt! Inmiddels was de incheckbalie natuurlijk gesloten. Jeroen is toen maar zelf achter de baie gekropen om zo’n stom label te pakken. Het blijkt dan ook dat niemand daar iets van zegt. Maar nu weer terug door de douane. Jeroen had aan de linker kant een gang gezien waar één man stond. Hij liep daarop af, brabbelde dat hij al door de douane was geweest en mocht zo doorlopen! Hadden we dat maar eerder geweten.
Om 5:00am vertrok het vliegtuig van Emirates voor het eerste stuk van 4 uur naar Dubai. Fleur en Roos vielen na het eten snel in slaap. In Dubai aangekomen was er maar weinig tijd voor de overstap. 1 uur! We werden opgevangen door iemand van Emirates en die begeleide ons regelrecht naar de beveiliging. De volgende stap is naar de gate en daar staat een bus te wachten. Daar moeten we nog een kwartier mee reizen en dan zijn we bij ons vliegtuig. We gaan voor de laatste etappe naar Amsterdam. Een vlucht van 7 uur. De verwachting is dat we tegen 1:15pm in Nederland aankomen op Schiphol. De vlucht bestaat uit veel eten. We hebben dus afleiding genoeg en de kinderen hebben ook allemaal goed geslapen onderweg en de 7 uur ‘vloog’ voorbij.
Om 1:15pm kwamen we op Schiphol aan en werden we weer welkom thuis geheten door de doaune waar Fleur nog wel even de test-vraag hoe ze heette moest beantwoorden. Maar we kennen Fleur al langer en dat wou ze, in eerste instantie, dus niet doen. Toen het toch gelukt was hebben we de koffers en buggy gepakt en was het de vraag of we zo met onze koffer vol met etenswaren er door konden. Dat was geen enkel probleem. Jeroen heeft de auto op P3 gehaald en na het inladen van de bagage waren we om 4:00pm thuis.
DE reis naar India is ten einde. We hebben enorm genoten van deze reis met onze kinderen. Via deze weg willen we ook iedereen bedanken die ons op de website hebben gevolgd en die al dan niet reacties hebben geplaatst. De reacties vonden we heel leuk om te lezen. Bedankt.

• 20 Januari 2012 - 14:57

Suzanne:

Wauw wat een prachtige ervaring hebben jullie achter de rug. Met veel plezier hebben we hier op het werk alle verhalen gelezen. Ben blij dat jullie weer veilig thuis en lil tot volgende week!!! Speciaal voor jou de rode loper uitgelegd. xx suus