Dag 21(6-1-12) - Reisverslag uit Trivandrum, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 21(6-1-12) - Reisverslag uit Trivandrum, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 21(6-1-12)

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

12 Januari 2012 | India, Trivandrum

Om 9:00 ging de telefoon. De receptie met de mededeling dat ene Wilson beneden stond. Jeroen snel aangekleed en Wilson ontvangen. Hij had het wasgoed meegenomen en wilde voor de zekerheid nog even het programma van zaterdag a.s. doornemen. Ontbijt en lunch bij Tomy en tegen 7:00p, na de kerk, naar Wilson. Want daar zou de familie van zowel Wilson als Mini zijn. Nee, natuurlijk, geen enkel probleem.
Lil was blij dat de gehele voorraad kleding terug was, want er was niet veel meer om aan te doen. Bij het openen van de tas rook Lil het al. De kleding was nat in de zak gegaan. Het stonk en was niet aangenaam. Toen alles even doorgezocht en een paar stukken waren goed en de rest ging linea recta terug de tas in. Jeroen ging met die tas naar de receptie en gaf de opdracht om alles te wassen. Hiervoor diende eigenlijk een heel formulier ingevuld te worden waarop elk kledingstuk beschreven stond met een bijbehorende prijs. Aangezien het om 61 stuks ging had hij daar geen zin in en hebben ze het maar zo geaccepteerd. De volgende avond zou alles klaar zijn. Dat was dan net op tijd voordat we naar Trivandrum gingen.
We hebben de riksja gepakt en onderweg nog twee ananassen en wat mandarijnen gekocht. Een 10 minuten later waren we bij Mary. Tot onze verbazing was Jissy ook thuis. Op de vraag of ze niet naar school hoefde kwam het antwoord dart dat wel het geval was, maar vanwege dit bezoek had ze zich toch maar afgemeld!
We zijn na het ontbijt begonnen met het zoeken van Cashewnoten. Dan nog in de originele vorm aan de boom. Ze moeten dan namelijk eerst nog in een vuur geroosterd worden, waarna de schil erom vanaf geklopt kan worden. Het kost wel wat werk, maar het is wel lekker.
Daarna heeft jeroen zich ontfermd over 2 kokosnoten. Ze werden zorgvuldig met een groot mes gekapt totdat een stukje van de bruine bast zichtbaar was. Daar voorzichtig een gat in gemaakt en zo kon Roos uit de kokosnoot drinken. Toen de kokosnoten leeg waren zijn ze geklieft en werd de kokos opgegeten. Het bleek dat deze kokosnoten al wat langer hadden gelegen, want het vruchtvlees was harder en niet zo zacht, slijmerig als van een hele verse kokosnoot. Jeroen heeft ze het liefst wat harder! Lil wat zachter, en Fleur er net tussen in.
Na de lunch zijn we met met Mary en Jissy gaan wandelen. Onderweg heeft Jissy zich om Roos en Fleur bekommert. Er werden bloemen geplukt en van palmbladeren maakte men hele sieraden, horloges en brillen. Fleur vond het geweldig. Ondertussen was Jeroen nog vuurtje aan het stoken.
Bij het huis aangekomen moesten er eigenlijk nog wat dingen gekocht worden, zoals luiers en luierdoekjes. Jeroen pakte daarop weer de fiets en ging op pad. In Angamaly aangekomen en de boodschappen gedaan te hebben kon hij het niet laten om even bij Benny en Wilson in de shop langs te gaan. Een beetje thee drinken, wat zoethout meenemen(vindt Jeroen zo lekker, volgens Lil net een klein kind) en een beetje kletsen. Daarna weer op het fietsje terug.
Inmiddels was het weer donker geworden en zat iedereen op de veranda. Ook dat is weer een uitgelezen moment dat iedereen zich komt melden. Toch heeft Mary tussendoor twee kadootjs voor Roos en Fleur. Een klein pakje en een groot pakje. Fleur pakt natuurlijk meteen de grootste en Roos blijft achter met de kleine, maar moppert eigenlijk niet. Ze krijgen ieder een houtgesneden olifant. Die van Fleur is natuurlijk het grootst. Ze zijn er heel blij mee.
Jeeson is thuisgekomen en heeft de auto voor de terugweg al geregeld. Toch wil Mary ons nog de kerk van Josperum laten zien. Nu hadden we die vorige week al gezien, maar nu was het toch wel heel speciaal. Dit alles vanwege het grote feest van zaterdag. De kerk en het terrein was helemaal versierd en overal stonden kraampjes voor drinken, ijs en speelgoed. Er was op dit moment een holy-mis gaande. De facade van de kerk was volledig in lichtjes gepakt die allerlei gekleurde patronen maakte. Het was echt een geweldig, extravagant, gezicht.
Na daar een 3 kwartier geweest te zijn gingen we naar huis om snel te eten en konden daarna weer naar het hotel.