Dag 18(3-1-12) - Reisverslag uit Kochi, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 18(3-1-12) - Reisverslag uit Kochi, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 18(3-1-12)

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

04 Januari 2012 | India, Kochi

Lekker wakker worden tegen 9:30am. Alles en iedereen aangekleed en beneden in het restaurant het ontbijt gebruikt. We hebben het plan opgepakt om naar Cochin te gaan met een taxi. Dit is ruim een uur rijden. Bestemming wordt Fort Kochi. De locatie waar de vesting is gevestigd die het land kon beschermen tegen ellende vanaf de arabische zee. Dit is een plek waar je heel veel toeristen tegenkomt. Nadat we aangekomen waren en Roos in de buggy hadden geïnstalleerd zijn we gaan lopen. Wat heel opvallend is is dat onze kinderen gewilde objecten voor indiërs zijn. Voor dat je het weet hebben ze met hun mobieltje een foto van Fleur en Roos gemaakt. Het gaat zelfs zo ver dat bij Roos in de buggy, waar een doek overhangt tegen de zon, ze die doek op zij houden om zo de foto te kunnen maken of te knijpen in haar arm. Lilly zegt al dat, als we voor iedere foto 4 rupees krijgen is de vakantie terugverdiend, maar dat is natuurlijk niet zo!
Op zoek naar een geschikte tent om wat te drinken kwamen we bij Killian Hotel aan. 3 sterren en helemaal aan europese maatstaven voldaan. Een kopje thee kost hier dan ook 45 rupees ipv 7. Fleur kreeg haar pineapple-juice. Om de volgende locatie te zoeken zocht Jeroen naar een Internetverbinding voor de BlackBerry. Van het hotel kreeg hij de code niet, maar gelukkig was er nog ergens een onbeveiligd netwerk. Dutch Palace zou de volgende bestemming worden. Na de portugezen hebben de hollanders hier de boel op stelten gezet. We zijn er nog niet achter of het nu positief of negatief was. Het zou een 3 kilometer lopen zijn. Onderweg kwamen we langs het Fort-House. Een hele mooie hotellocatoe langs het water waar we de lunch hebben genoten. Vanwege de hoge temperatuur zijn we toch maar wat eerder teruggegaan naar het hotel en is er een taxi geregeld.
In Angamaly teruggekomen zijn we nog even voor kleren voor de kinderen gaan kijken. Roos heeft een nieuw rompertje, t-shirt en jurkje en Fleur heeft alleen een nieuw T-shirt gekregen. Voor Jeroen zat er trouwens ook nog een nieuw shirt eraan. De maat is hier wel een probleem, maar uiteindelijk wel iets gevonden wat past.
Tegen 7:00pm waren we bij het hotel en zijn de kinderen gewassen en klaar gemaakt voor het eten in het restaurant in het hotel. Ze mochten meteen hun nieuwe kleren aan. Was dat leuk!
Ondertussen vond Lil de treinreis toch niet zo'n goed idee. Ruim 6 uur in de trein met 2 zitplaatsen en minder hygiëne dan we gewend zijn was toch niet passend met 2 kinderen. De volgende dag zouden we andere opties gaan onderzoeken.