Dag 4(20-12-11) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 4(20-12-11) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 4(20-12-11)

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

22 December 2011 | India, Angamāli

Tegen 11:00am staan we op. Wilson is naar de shop, Eldin is naar school en Melvin heeft kerstvakantie. Mini heeft heel de morgen in de keuken gestaan om ons eten te maken. Het blijkt dat heel de ochtend de telefoon is gegaan. Diverse mensen die wilden weten of we al wakker waren en of ze langs mochten komen. Dit hebben we gelukkig allemaal gemist. Mini wist ons goed uit de wind te houden. Dit is ook deels eigenbelang, want men doet er alles aan om je zolang mogelijk bij je te houden. Toen we om 12:00pm aan ons ontbijt begonnen wereden we verrast door bezoek van Allapin met zijn zoon. Dit is de broer van Appan, wvan wie afgelopen maand zijn vrouw is overleden en die binnen de familie in hoog aanzien staat. Na een half uurtje zijn die weer op de motor vertrokken.
Na de lunch wilden we wat rust voor de kinderen. Ik ben 's middags alleen met Eldin in de Riksja naar de stad gegaan om nog iets van speelgoed voor onze kinderen te kopen. Onze koffer zat namelijk vol en daar kon echt niets meer bij en van dat spul zullen ze in India toch ook wel hebben? Ik wilde voor Roos zo'n wagentje waar ze op kan zitten en met de voeten kan bewegen en voor Fleur had ik ook iets nodig, maar in ieder geval een emmertje en schepje voor straks op de Maledieven. Ook deze zoektocht heeft weer zo'n 2 uur gekost en ik heb alleen een wagentje voor Roos gevonden. Speelgoed voor de kinderen is weer een gat in de markt!
Bij thuiskomst was Roos uitgelaten over haar speeltje. Ze heeft er wel 5 minuten gespeeld en toen hadden de andere kinderen zich over het karretje ontfermd.
Inmiddels was het weer avond en kwam Wilson weer thuis. Ook Benny wipte nog even langs. Er wordt veel gesproken over Appan en Amman en hoe het vroeger was(is gegaan).
Tegen elven lagen we met z'n allen in bed. Fleur ging heel goed naar bed en sliep gelijk. Roos was een ander verhaal. Die hadden we tegen 9:00pm in bed gelegd maar toen wij naar bed gingen was ze onrustig en zweette enorm. Ze had 2 uurtjes geslapen en toen begon de ellende. Dit heeft tot zo'n 2:00am geduurd. Eindelijk lagen we en konden we gaan slapen, totdat Lil zo'n grote spin zag dat het weer geen slapen was. Ik moest toen nog even de klamboe ophangen. Het ding was net nieuw en ik had hem dus nog niet eerder opgehangen. Maar creatief als ik ben lukt me dat best wel om 2:30am!! De nachtrust kon beginnen.