Dag 3(19-12-11) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu Dag 3(19-12-11) - Reisverslag uit Angamāli, India van Jeroen, Lilly, Fleur en Roos Brouwer - WaarBenJij.nu

Dag 3(19-12-11)

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen, Lilly, Fleur en Roos

22 December 2011 | India, Angamāli

We zijn toen maar tot lunch blijven liggen(12:00pm). Maar amman had toch eerst maar breakfast gemaakt om twee uur later alsnog lunch te gaan doen.
Het huis van appan en amman is wat gedateerd. onderhoud is niet alles en alles om het huis staat in het teken van de nieuwbouw van Benny's huis, wat er naast komt. Dat is er trouwens een die in onze begrippen als groot aangemerkt kan worden. Benny is inmiddels al wat in de real-estate aan het doen. Vanwege de mindere voorzieningen hier wilden we een andere slaapplek. Iedereen beschouwd het als een eer als je bij ze blijjft eten én slapen. We zouden vandaag het huis van Wilson gaan bekijken en als dat voldeed zouden we daar blijven slapen. Ondertussen wil iedereen weten wanneer ze aan de beurt zouden zijn. We stelden dat maar uit tot 'tomorrow'.
Het huis van Wilson en Mini was een prima huis. Alles betegeld, slaapkamer met eigen toilet en douche. Hier sloegen we ons bivak maar op. Het bed was hier wat harder, wat minder matras, maar zou te doen moeten zijn.
Alles hadden we geïnstalleerd en Fleur was met Melvin aan het spelen.
's Middags moesten we nog wat noodzakelijke boodschappen doen zoals toiletpapier, mineraalwater, luiers, slippers voor Lil, Fleur en mezelf en een kinderstoel was ook wel makkelijk. Hiervoor hadden we als private-driver Tomy beschikbaar. We gingen naar Angamaly, het centrum hier in de buurt. We moesten natuurlijk ook even voorgesteld worden aan bevriende (zaken)relaties. Ik mocht zelfs door een Groothandel heen lopen en maar te pakken wat we nodig hadden. Daarna zijn we naar een schoenenzaak van Varghese(man van Mary) gegaan om onze slippers te kopen. Mijn maat was een probleempje met die kleine indiërs. Maar voor Lil en Fleur natuurlijk geen enkel probleem. Ik ben toen toch maar even naar een andere shop gegaan. Voor de kinderstoel hebben we de zoektocht opgegeven na 7 winkels. Misschien een gat in de markt!Wat altijd een happening was om appans-shop te gaan bekijken, maar daar is nu ook weer geen tijd voor. Maybe tomrrow? Het wat inmiddels alweer 6:30pm en thuis stond de chai(thee met melk) met allerlei lekkers klaar. Ik zei toch al, alles in het teken van eten en verzorgd worden.
Tegen 9:00pm kwam Wilson thuis. De economie draait hier op volle toeren. Van 7:30am tot 8:30pm is alles open. Wilson verkoopt allerlei zaken voor hindu en moslims, zoals wierrook en andsere poedertjes. Nadat Wilson zich omgekleed heeft worden nog wat 'matters' doorgenomen en tegen 10:00pm gaan we eten! Waar we in Nederland een lekkere structuur en tijdritme hebben voor onze kinderen, is dat hier ver te zoeken. Maar met eten hebben ze uiteindelijk geen probleem. Wat wel een probleem is, is het slapen. Ook deze nacht is voor Roos dramatisch. Ze slaapt even om daarna wakker te worden en het tot 3:00am vol te houden. Ook Fleur heeft daar natuurlijk weer last van. Om 3:00am slapen we weer!!!